تلگرام یک آسیب پذیری امنیتی مربوط به افشای آدرس های آی پی را در نسخه رومیزی نرم افزار خود برطرف کرده است. آن دسته از کاربران تلگرام که از نسخه رومیزی برنامه مذکور استفاده می کنند باید هر چه سریع تر این برنامه را به روز کنند تا جلوی افشای آدرس های آی پی خود […]

تلگرام یک آسیب پذیری امنیتی مربوط به افشای آدرس های آی پی را در نسخه رومیزی نرم افزار خود برطرف کرده است.

آن دسته از کاربران تلگرام که از نسخه رومیزی برنامه مذکور استفاده می کنند باید هر چه سریع تر این برنامه را به روز کنند تا جلوی افشای آدرس های آی پی خود را بگیرند.

اولین بار یک کارشناس امنیتی در بمبئی هند به نام دیراج میشرا آسیب مذکور را شناسایی کرد که به هکرهای اینترنتی امکان می دهد آدرس آی پی کاربران نسخه رومیزی برنامه تلگرام را دریابند.

تلگرام یک وصله نرم افزاری برای حل مشکل مذکور ابداع کرده و آن را برای نسخه های v1.4.0  و  v1.3.17 beta‌عرضه نموده است.آسیب پذیری مذکور در نسخه های رومیزی سازگار با ویندوز،مک و لینوکس برنامه تلگرام وجود دارد و در زمان استفاده از قابلیت صوتی برنامه یادشده خود را نشان می دهد.

قابلیت تماس صوتی برنامه تلگرام در شرایط عادی با ارتباطات آی پی به آی پی بین دو کاربر فعال می شود و بسته های اطلاعاتی بین دو کاربر به طور مستقیم جابجا می شوند. اما این ارتباطات به طور خصوصی صورت نمی گیرد و آی پی دو کاربر نمایش داده می شود.

 

  • منبع خبر : خبرگزاری فارس