معاون تنظیم مقررات مرکز ملی فضای مجازی کشور از تدوین سند حامد (حمایت حقوق افراد موضوع داده) برای صیانت از داده‏‌ها و حفاظت حقوق آحاد مردم در فضای مجازی خبر داد. سعید مهدیون افزود: در سند حامد، حفاظت از داده‌‏ها و مدیریت بکارگیری آن در جهت منافع ملی با هدف برخورداری افراد از امنیت، حق […]

معاون تنظیم مقررات مرکز ملی فضای مجازی کشور از تدوین سند حامد (حمایت حقوق افراد موضوع داده) برای صیانت از داده‏‌ها و حفاظت حقوق آحاد مردم در فضای مجازی خبر داد.

سعید مهدیون افزود: در سند حامد، حفاظت از داده‌‏ها و مدیریت بکارگیری آن در جهت منافع ملی با هدف برخورداری افراد از امنیت، حق حریم خصوصی، حق مالکیت در فضای مجازی در نظر گرفته شده و به برقراری تعادل میان منافع فردی، جمعی و ملی در فضای مجازی تاکید دارد.

معاون تنظیم مقررات مرکز ملی فضای مجازی با اشاره به وجوه تمایز این سند با مقررات حفاظت از داده‌‏ها در اروپا و لایحه صیانت از داده‏‌های شخصی در کشور گفت: خدمات‏ دهندگان عمومی در سند حامد تفکیک شده‏ اند و بهره‏ مندی از منافع و جبران خسارت در این سند به عنوان یک حق آمده است.

وی تاکید کرد: در این سند، رعایت حقوق افراد و اصول بکارگیری داده‏‌ها، رعایت دستورالعمل‏‌ها، ضوابط و مقررات مرتبط با بکارگیری داده‏‌ها و آئین‏‌نامه الزامات بکارگیری داده‏‌ها و همچنین داده‌‏های خاص پیش‏‌بینی شده که نسبت به سایر قوانین و لوایح در آن، شرایط عام‏‌تر و بیشتری برای حفاظت و حمایت از افراد و داده‏‌های افراد در فضای مجازی درنظر گرفته شده است.

  • منبع خبر : خبرگزاری مهر