فلاح‌جوشقانی با تأکید بر این که تحریم اینترنت ایران از نظر فنی غیرممکن است، گفت: اینترنت یک شبکه گسترده جهانی است و از یک محل خاص دریافت نمی‌شود که از این به بعد قطع شود. دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا از بدو ورود به کاخ سفید همواره بر خروج این کشور از برجام تأکید داشت. […]

فلاح‌جوشقانی با تأکید بر این که تحریم اینترنت ایران از نظر فنی غیرممکن است، گفت: اینترنت یک شبکه گسترده جهانی است و از یک محل خاص دریافت نمی‌شود که از این به بعد قطع شود.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا از بدو ورود به کاخ سفید همواره بر خروج این کشور از برجام تأکید داشت. رئیس جمهور آمریکا چند ماه پیش در اقدامی خصمانه و خلاف قوانین بین‌المللی در سخنرانی خود در کاخ سفید رسماً خروج آمریکا از این توافقنامه را اعلام کرد و همچنین گفت فرمانی را امضا خواهد کرد که تحریم‌ها را علیه ایران باز خواهد گرداند.

بر همین اساس دولت آمریکا اعلام کرده که تصمیم دارد از چند وقت دیگر تحریم‌های زیادی را مجدداً علیه ایران وضع خواهد کرد و با همین اظهارات قصد ناامید کردن مردم ایران را دارند. یکی از مواردی که این روزها زیاد مطرح می‌شود، تحریم اینترنت توسط آمریکا برای کشور ماست.

حسین فلاح‌جوشقانی معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی با تأکید بر این که اساساً امکان تحریم اینترنت وجود ندارد، گفت: اینترنت یک شبکه گسترده جهانی است و اینطور نیست که در حال حاضر از محلی دریافت شود و از این به بعد قطع شود. عملیاتی بودن اینکه اینترنت روی ایران بسته شود، از نظر فنی غیرممکن است.

وی همچنین اظهار داشت: تحریم‌ها تأثیر داشته اما نه در حوزه اینترنت بلکه اپراتورهای ما در تأمین، تهیه و توسعه‌ی تجهیزات مورد نیاز با مشکلاتی مواجه شدند که البته با اقدامات صورت گرفته، بخش زیادی از آن حل شده است. اپراتورهای ما برای مقابله با هر نوع محدودیت در برخی از سرویس‌ها مانند  SSL یا DNS آمادگی لازم را به وجود آورده‌اند.

  • منبع خبر : باشگاه خبرنگاران جوان