به نظر می‌رسد که واتس‌اپ قصد دارد از کنجکاوی و دسترسی افراد غریبه به پیام‌های کاربرانش در این پیام‌رسان جلوگیری بعمل بیاورد. واتس‌اپ که یکی از محبوب‌ترین پلت‌فرم‌های پیام‌رسان در جهان به شمار می‌رود، حالا به منظور افزایش امنیت سایبری قصد دارد برای کاربرانش قابلیت جدیدی را ایجاد کند تا آنها به واسطه آن بتوانند […]

به نظر می‌رسد که واتس‌اپ قصد دارد از کنجکاوی و دسترسی افراد غریبه به پیام‌های کاربرانش در این پیام‌رسان جلوگیری بعمل بیاورد.

واتس‌اپ که یکی از محبوب‌ترین پلت‌فرم‌های پیام‌رسان در جهان به شمار می‌رود، حالا به منظور افزایش امنیت سایبری قصد دارد برای کاربرانش قابلیت جدیدی را ایجاد کند تا آنها به واسطه آن بتوانند پیام‌های خود را از دسترس سایرین ایمن و مصون نگه دارند و در صورتی که گوشی آنها به دست کسی افتاد، نتوانند با باز کردن اپلیکیشن واتس اپ به تمامی اطلاعات و پیام های خصوصی رد و بدل شده آنها دسترسی پیدا کرده و آنها را بخوانند.

این قابلیت به هیچ‌کس اجازه نخواهد داد تا با باز کردن اپلیکیشن پیام‌رسان واتس‌اپ به پیام‌های رد و بدل شده کاربران در این پلت‌فرم دسترسی پیدا کرده و آنها را مشاهده کنند.

این قابلیت که با بهره‌گیری از فناوری تشخیص هوشمند چهره موسوم به FaceID قدم به پلت‌فرم واتس‌اپ گذاشته است ، قرار است از نفوذ و دسترسی غریبه‌ها به اطلاعات کاربران واتس‌اپ جلوگیری کند.

طبق گزارشی که در  وب‌سایت daily mail  آمده است، هنوز معلوم نیست که این قابلیت تنها بر روی پلت‌فرم آی‌اواس منتشر و ارائه خواهد شد یا کاربران اندرویدی نیز می‌توانند از آن بهره‌مند شوند.

این در حالیست که برخی از کارشناسان بر این باورند قابلیت مذکور بجای تشخیص چهره هوشمند (FaceID) ، از فناوری حسگر اثر انگشت (TouchID) بهره خواهد برد.

شرکت فیس‌بوک با در اختیار گرفتن و تصاحب شرکت واتس‌اپ در سال ۲۰۱۴، ۱۹ میلیارد دلار کسب کرد و از آن زمان تاکنون نیز با معرفی و افزودن قابلیت‌های جدید بدنبال جذب و حفظ طرفداران این پیام رسان محبوب بوده است.

بر اساس گزارش‌های رسمی منتشر شده توسط واتس‌اپ، این اپلیکیشن دارای حدود ۱.۳ میلیارد کاربر در سراسر جهان است و در ماه سپتامبر سال گذشته ۲۰۱۷ میلادی به رکوردی در میان شبکه‌های اجتماعی دست یافت و آن هم جای دادن بیش از ۸۰۰ میلیون کاربر فعال در ماه بود.