بیش از 1 و نیم میلیارد نفر در نقاط مختلف جهان در حال حاضر از این اپ برای ارسال پیام‌ها، عکس‌ها و ویدئوهای رمزنگاری شده به طور کاملا رایگان استفاده می‌کنند.سرانجام اتفاقی که دیر یا زود قرار بود رخ دهد رخ داد: واتس‌اپ نمایش تبلیغات به شما را شروع می‌کند. به گفته نایب رییس واتس‌اپ کریس […]

بیش از 1 و نیم میلیارد نفر در نقاط مختلف جهان در حال حاضر از این اپ برای ارسال پیام‌ها، عکس‌ها و ویدئوهای رمزنگاری شده به طور کاملا رایگان استفاده می‌کنند.سرانجام اتفاقی که دیر یا زود قرار بود رخ دهد رخ داد: واتس‌اپ نمایش تبلیغات به شما را شروع می‌کند.

به گفته نایب رییس واتس‌اپ کریس دنیلز، تبلیغات به قابلیت استتوس این اپ پیام‌رسان اضافه می‌شود.
دنیلز گفت: «ما می‌خواهیم تبلیغات به “استتوس” اضافه کنیم. این روش قرار است کسب درآمد عمده‌ای برای شرکت و همچنین فرصتی برای کسب و کارها برای دسترسی یافتن به افراد در واتس‌اپ باشد.»

استتوس واتس‌اپ در فوریه پارسال به این اپ اضافه شد.
استتوس برای کاربران واتس‌اپ این امکان را فراهم می‌آورد که متن، عکس‌ها و ویدئوهای رمزنگاری‌شده را به پروفایلشان اضافه کنند.
البته استتوس‌ها پس از 24 ساعت حذف می‌شوند. این تا حدودی شبیه قابلیت استوری در اسنپ‌چت است که فیس‌بوک و اینستاگرام هم از آن تقلید کردند.

در سال 2014، فیس‌بوک واتس‌اپ را با قراردادی که اکنون(به خاطر افزایش ارزش سهام فیس‌بوک) به 22 میلیارد دلار رسیده است خریداری کرد. از همان ابتدای اعلام انجام این تملک، برای خیلی‌ها این سوال مطرح شد که آیا واتس‌اپ می‌تواند به شعارش: «بدون تبلیغات. بدون ترفند. بدون حیله» پایبند بماند یا نه.

برایان اکتون و جین کوم، بنیانگذاران واتس‌اپ، به خاطر موضعشان در مخالفت با استفاده از آگهی معروف بودند و نهایتا این نقطه اختلاف نظر باعث شد تا اکتون و کوم به شکلی علنی از این شرکت بروند.

واتس‌اپ فیسبوک

این اپلیکیشن پیام‌رسان در ابتدای تاسیس خود هزینه سالانه جزئی به جای استفاده از آگهی‌ها از کاربرانش می‌گرفت.

وقتی قرارداد فروش واتس‌اپ به قیس‌بوک منعقد شد، اکتون و کوم مشخصا در بندی از این قرارداد از این اختیار بهره‌مند شدند که اگر این کمپانی قصد فروش آگهی بر روی این اپ را داشته باشد بتوانند از ادامه کار در واتس‌اپ انصراف داده و خارج شوند.

در سال 2016، فیس‌بوک این مبلغ حق عضویت را حذف کرد تا بدین ترتیب واتس‌اپ کاملا رایگان شود، که در واقع به این معنا بود که استفاده از آگهی‌ها اجتناب‌ناپذیر می‌شود.

واتس‌اپ، از زمان تملک توسط فیس‌بوک، شاهد رشدی تصاعدی بوده است.
بیش از یک و نیم میلیارد نفر در نقاط مختلف جهان در حال حاضر از این اپ برای ارسال پیام‌ها، عکس‌ها و ویدئوهای رمزنگاری شده به طور کاملا رایگان استفاده می‌کنند. با توجه به وضعیت فعلی استفاده از آن، به نظر می‌رسد فیس‌بوک متوجه شد که در حال صرف کردن غیرمعقولانه پول برای آن است.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایتنا