یکی از پلت‌فرم‌های توسعه یافته ایرانی در حوزه پیام‌رسانی، به شرکتی تازه تأسیس واگذار شد و تفاهم همکاری با یکی از شرکت‌های نزدیک به مخابرات امضاء کرد. توسعه پیام‌رسان “آی‌گپ” از سال 94 در دستور کار شرکت روی خط مدیا قرار گرفت و این شرکت جزو پیشتازان انتشار تمامی کدهای برنامه‌نویسی پلت‌فرم مذکور به صورت […]

یکی از پلت‌فرم‌های توسعه یافته ایرانی در حوزه پیام‌رسانی، به شرکتی تازه تأسیس واگذار شد و تفاهم همکاری با یکی از شرکت‌های نزدیک به مخابرات امضاء کرد.

توسعه پیام‌رسان “آی‌گپ” از سال 94 در دستور کار شرکت روی خط مدیا قرار گرفت و این شرکت جزو پیشتازان انتشار تمامی کدهای برنامه‌نویسی پلت‌فرم مذکور به صورت متن‌باز بود.

در واقع بنیان‌گذار این پیام‌رسان به دنبال گسترش کار و فرهنگ متن‌باز در ایران بود و به گفته وی، در طول مدت طراحی و پیاده‌سازی آی‌گپ، تنها هدف ارائه نسخه کاملا بومی و امن بوده است.

محمد رسول کاظمی صراحتا در دفاع از این پلت‌فرم توسعه یافته بومی می‌گوید که «تنها پیام‌رسان امن و رمزنگاری شده ایرانی هستیم که تا امروز هیچ حفره امنیتی نداشته و همواره افتخار می‌کنیم که هیچ اطلاعاتی از کاربران نه به صورت دستوری (قضایی) و نه به صورت حفره‌های امنیتی فاش نشده است»؛ این اظهارات را در سلسله توییت‌های وی نیز می‌توان یافت.

پیش از این هم کاظمی گفته بود که برخلاف هجمه رسانه‌ها، شرکت روی خط مدیا که توسعه‌دهنده آی‌گپ بوده هیچ وام و حمایت دولتی دریافت نکرده است و براساس اظهارات وی، تا ابتدای مهر ماه سال جاری یک و نیم میلیون کاربر فعال داشته است.
حال این پیام‌رسان به شرکت توسعه فناوری‌های هوشمند کیان ایرانیان واگذار شده است.

شرکت توسعه فناوری‌های هوشمند کیان ایرانیان در تیر ماه سال جاری ثبت و موضوع فعالیت آن «خرید و فروش و صادرات و واردات تمامی کالاهای مجاز بازرگانی، شرکت در مناقصات و مزایدات، أخذ وام و تسهیلات ریالی و ارزی از تمامی بانک‌های دولتی و خصوصی و مؤسسات مالی و اعتباری داخلی و خارجی، ایجاد شعب و نمایندگی در زمینه موضوع فعالیت شرکت در داخل و خارج از کشور، شرکت در نمایشگاه‌های تخصصی و غیرتخصصی در داخل و خارج از کشور، عقد قرارداد با اشخاص حقیقی و حقوقی در حوزه‌های مختلف موضوع شرکت، انعقاد قراردادهای همکاری و مشارکت با شرکت‌های داخلی و خارجی، فعالیت در زمینه ایجاد و ارتقا سامانه‌های شبکه‌های اجتماعی، مشاوره مدیریت، خرید و فروش و مالکیت سهام و تأسیس و اداره شرکت‌های تجاری، سرمایه‌گذاری در طرح‌های تجاری، فعالیت در حوزه بازاریابی دیجیتال به غیر از فعالیت‌های هرمی و شبکه، فعالیت و مشاوره در حوزه هوش تجاری، ایجاد شبکه‌های اجتماعی پیام‌رسان، توزیع بازی‌های آنلاین و سرگرمی‌ها و تفریحات سالم، فعالیت درحوزه تجارت الکترونیک، خدمات مرتبط با دولت الکترونیک و…» عنوان شده است.

گروه توسعه سرمایه‌گذاری نور دنا (جزو واحدهای تجاری فرعی شرکت ارتباطات سیار ایران)، گروه داده‌پردازی بانک پارسیان و شرکت تابان آتی‌پرداز (از شرکت‌های زیر مجموعه گروه داده‌پردازی بانک پارسیان) از جمله سهامداران این شرکت هستند و مدیر عامل کنونی آن میثم عسگری است.

همچنین اسم مظفر پوررنجبر؛ مدیر عامل و عضو هیئت مدیره اسبق مخابرات ایران به عنوان نائب رئیس هیئت مدیره این شرکت به چشم می‌خورد.

همچنین پیش از این امضاء تفاهمی بین شرکت مبین‌وان (از همکاران هلدینگ مخابرات در بخش ارائه خدمات ارزش افزوده) گروه توسعه فناوری‌های هوشمند کیان ایرانیان صورت گرفته بود.

در واقع بر مبنای این تفاهم همکاری قرار است ظرفیت محتوای دیجیتال مبین‌وان در کنار بستر پیام‌رسان آی‌گپ قرار گیرد و به رشد این فضا کمک کند.

شرکت گسترش الکترونیک مبین ایران که از جمله سهامداران شرکت مخابرات ایران در کنسرسیوم توسعه اعتماد مبین است، از جمله سهامداران شرکت مبین وان کیش به شمار می‌رود.

  • منبع خبر : تسنیم