فیس بوک برای اولین بار به یک دولت خارجی اجازه داده تا از داخل این شرکت تحقیق کند. هدف از این کار بررسی نحوه مقابله فیس بوک با مطالب نفرت پراکن است.  مقامات رگولاتوری فرانسه قصد دارند با حضور در شرکت فیس بوک به طور دقیق و بی واسطه در این زمینه تحقیق کنند. امانوئل […]

فیس بوک برای اولین بار به یک دولت خارجی اجازه داده تا از داخل این شرکت تحقیق کند. هدف از این کار بررسی نحوه مقابله فیس بوک با مطالب نفرت پراکن است.

 مقامات رگولاتوری فرانسه قصد دارند با حضور در شرکت فیس بوک به طور دقیق و بی واسطه در این زمینه تحقیق کنند. امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه با اعلام این خبر گفته است: این اولین بار است که فیس بوک درهای خود را بر روی دیگران گشوده است.

از ژانویه گذشته دولت مکرون گروه کوچکی از مقامات برجسته را به مدت شش ماه به فیس بوک اعزام کرد تا آنها در مورد حسن نیت این شرکت تحقیق کنند و مشخص شود این شرکت تلاشی برای کنترل مطالب نژادپرستانه، جنسیتی و نفرت پراکن به عمل می آورد و آیا رویه های قبلی آن در این زمینه بهبود یافته است یا خیر.

مکرون که در مجمع سالانه زمامداری اینترنت شرکت کرده بود، در این مورد گفت: این گام اول است و من از این رویکرد آزمایشی خلاقانه خوشحالم. این یک آزمایش است، اما از نظر من گام اول بسیار مهمی است.

وی این تحول را تنظیم هوشمندانه قوانین نامید و اظهار امیدواری کرد که دامنه ان به شرکت های دیگری مانند گوگل، اپل و آمازون هم کشیده شود.

مکرون پیش از این تعدادی از مدیران شرکت های بزرگ فناوری و از جمله فیس بوک را به پاریس دعوت کرده بود و از آنها خواسته بود برای تامین منافع عمومی بیشتر تلاش کنند.

  • منبع خبر : خبرگزاری فارس