مدیرعامل پیام رسان گپ در واکنش به انتخاب 2 پیام رسان سروش و گپ از جمع 5 پیام‌رسان مورد حمایت برای برخورداری از حمایت‌ جدید دولتی، گفت: مهم‌ترین حمایت و خواسته پیام‌رسان‌های داخلی وضع قوانین موردنیاز است. با ابلاغ مرکز ملی فضای مجازی از بین 5 پیام رسان مورد تایید، 2 پیام رسان سروش و […]

مدیرعامل پیام رسان گپ در واکنش به انتخاب 2 پیام رسان سروش و گپ از جمع 5 پیام‌رسان مورد حمایت برای برخورداری از حمایت‌ جدید دولتی، گفت: مهم‌ترین حمایت و خواسته پیام‌رسان‌های داخلی وضع قوانین موردنیاز است.

با ابلاغ مرکز ملی فضای مجازی از بین 5 پیام رسان مورد تایید، 2 پیام رسان سروش و گپ از حمایت‌های جدید برخوردار خواهند شد.

مهدی انجیدانی مدیرعامل پیام رسان گپ در گفت‌وگو با فارس در این باره، گفت: شرایط نسبت به قبل تغییر نکرده و بسیاری از خواسته‌های قبلی برطرف نشده است که مهم‌ترین خواسته و حمایت پیام‌رسان‌های داخلی موضوع قوانین است و پیام‌رسان‌ها هیچ حمایت مستقیمی نیاز ندارند.

وی توضیح داد: بیشترین مشکل فعلی پیام‌رسان‌ها به قوانین مربوط می‌شود که مواردی مانند جرایم اینترنتی، پرداخت اینترنتی در یک پلت فرم باید تعیین تکلیف شوند، زیرا تاکنون در کشور پلت فرمی که به طور همزمان با چند میلیون کسب و کارها و کاربران فعالیت کند، وجود نداشته است.

وی ادامه داد: تاکید تمامی پیام‌رسان‌ها این است که وضع وضع قوانین موردنیاز جدی گرفته شود و به این واقعیت اهمیت داده شود.

مدیرعامل پیام رسان گپ افزود: خواسته مهم دوم، یکپارچگی و برخورداری از سیاست مشترک درباره پیام‌رسان‌های داخلی و استفاده از این امکان در کشور است؛ زیرا امروز کشور در این حوزه مشکل دانش ندارد و  مشکل اصلی عزم ملی است.

  • منبع خبر : خبرگزاری فارس