پژوهشگر فضای مجازی در توییتر خود، از دولت پرسید چرا تاکنون بر بستر پیام‌رسان‌های داخلی سرمایه‌گذاری زیرساختی شکل نگرفته است؟ آیین‌نامه اجرایی تحقق دولت الكترونیک در کشورمان مصوب شورای عالی اداری و براساس طرح توسعه کاربردی فناوری اطلاعات است؛ این آیین نامه مربوط به سال 81 است. بر اساس این آیین نامه دولت مکلف به […]

پژوهشگر فضای مجازی در توییتر خود، از دولت پرسید چرا تاکنون بر بستر پیام‌رسان‌های داخلی سرمایه‌گذاری زیرساختی شکل نگرفته است؟

آیین‌نامه اجرایی تحقق دولت الكترونیک در کشورمان مصوب شورای عالی اداری و براساس طرح توسعه کاربردی فناوری اطلاعات است؛ این آیین نامه مربوط به سال 81 است. بر اساس این آیین نامه دولت مکلف به ارائه خدمات غیرحضوری به مردم در راستای بهبود کیفیت، کاهش هزینه‌ها و گردش سریع اطلاعات بین دستگاه‌های اجرایی شد. چندین سال از تدوین این آیین نامه گذشته است اما هنوز کشورمان نتوانسته وضعیت قابل‌قبولی در بخش دولت الکترونیک به دست بیاورد.

سید علیرضا آل داوود پژوهشگر ارشد فضای مجازی و رسانه پستی را در حساب کاربری خود خطاب به امیر ناظمی معاون وزیر ارتباطات و ‏رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران منتشر کرد. او در این پست از کره جنوبی نام برد و از موفقیت این کشور در بخش ‌های مختلف نوشت و البته از دولت سوال کرد چرا تاکنون در دولت سرمایه گذاری زیرساختی برای ارائه خدمات دولت الکترونیک بر بستر یک پیام رسان داخلی انجام نشده است؟

آل داوود در حساب کاربری توییتری خود نوشت:

کره جنوبی یک مدل موفق پیش چشم وزیر جوان و دوستانش در راه اندازی شبکه زیر ساخت ملی اطلاعات و ارائه خدمات بر بستر پیام رسان است.

چرا دولت آقای روحانی برای سرمایه گذاری زیرساختی و ارائه خدمات دولت الکترونیک بر بستر یک پیام رسان داخلی اقدام نمی‌کند

چرا دولت برای سرمایه گذاری زیرساختی بر بستر پیام رسان داخلی اقدام نمی‌کند