همه کاربران از رصد فعالیت های خود در زمان استفاده از اپلیکیشن های تلفن همراه مطلع هستند. اما نتایج یک بررسی جدید نشان می دهد این برنامه ها تشنه اطلاع از موقعیت مکانی کاربران هستند. تحقیقاتی که در این زمینه توسط روزنامه نیویورک تایمز صورت گرفته نشان می دهد جمع آوری داده های مربوط به […]

همه کاربران از رصد فعالیت های خود در زمان استفاده از اپلیکیشن های تلفن همراه مطلع هستند. اما نتایج یک بررسی جدید نشان می دهد این برنامه ها تشنه اطلاع از موقعیت مکانی کاربران هستند.

تحقیقاتی که در این زمینه توسط روزنامه نیویورک تایمز صورت گرفته نشان می دهد جمع آوری داده های مربوط به موقعیت مکانی توسط اپلیکیشن ها به شکلی بسیار گسترده تر از حد تصور کاربران در حال انجام است.

به عنوان مثال حداقل ۷۵ شرکت بزرگ فناوری اطلاعات مربوط به موقعیت مکانی کاربران را با حداکثر دقت ممکن ولی به صورت ناشناس جمع آوری می کنند. این داده ها از ۲۰۰ میلیون نفر در سراسر آمریکا جمع آوری می شود.

نکته جالب این است که جمع آوری اطلاعات موقعیت مکانی در مورد کاربران توسط برخی شرکت ها تا ۱۴ هزار بار در روز انجام می شود.

کاربرد اصلی این اطلاعات برای نمایش اگهی های بازرگانی مرتبط با موقعیت مکانی کاربر است. معمولا شرکت های بازرگانی و تبلیغاتی تلاش می کنند با بررسی محل حضور هر فرد آگهی هایی از کسب و کارهای نزدیک به موقعیت جغرافیایی وی را نمایش دهند.

همین تحقیق حاکیست شرکت های تبلیغاتی به جمع آوری داده های مکانی از افرادی که در بیمارستان ها، منازل، مدارس و فروشگاه ها حضور دارند علاقه بسیاری زیادی دارند.

اگر چه اطلاعات موقعیت مکانی با حذف شماره همراه و هویت فرد برای شرکت های بازرگانی ارسال می شوند، اما بررسی های نیویورک تایمز نشان می دهد یافتن هویت افرادی که در این موقعیت های مکانی حضور دارند با توجه به فعالیت های روزانه عادی آنها به سادگی ممکن است.

نیویورک تایمز این بررسی را در مورد ۲۰ اپلیکیشن محبوب تلفن همراه انجام داده و به این نتیجه رسیده که ۱۷ برنامه اطلاعات دقیق موقعیت مکانی کاربران را برای ۷۰ کسب و کار ارسال می کنند.

  • منبع خبر : خبرگزاری مهر