رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: برخی از فعالیت‌های دشمن که مبتنی بر شبکه تلگرام انجام می‌شود، در راستای پیاده‌سازی و اجرای اهداف جنگ اقتصادی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران است. سردار سرتیپ «غلامرضا جلالی» رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، درباره جنگ اقتصادی دشمنان که در بستر […]

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: برخی از فعالیت‌های دشمن که مبتنی بر شبکه تلگرام انجام می‌شود، در راستای پیاده‌سازی و اجرای اهداف جنگ اقتصادی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران است.

سردار سرتیپ «غلامرضا جلالی» رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، درباره جنگ اقتصادی دشمنان که در بستر پیام رسان‌های خارجی انجام می‌شود و نیز فعالیت پیام‌رسان‌های داخلی اظهار داشت: عملیات شناختی با این مفهوم که با محتوا و دیتای مبتنی بر شبکه، بر روی ذهنیت انسان‌ها اثر بگذاریم و قدرت شناخت و تصمیم‌گیری او را تغییر دهیم، اقدامی امکان‌پذیر و قابل انجام است؛ به عنوان مثال می‌توان به تحریک عده‌ای از مردم برای هجوم به فروشگاه‌ها جهت خرید و انبار کردن خانگی کالاها، تبدیل پول ملی به ارز‌های رایج یا خرید سکه و امثالهم اشاره کرد که نشان‌دهنده وقوع چنین موضوعی است.

وی با اشاره به اینکه به لحاظ تکنولوژیک این توانایی را داریم که بتوانیم علاوه بر رصد و احصاء فعالیت‌هایی که در این حوزه رخ می‌دهد، منابع تحریک و سازماندهی را نیز شناسایی کنیم، افزود: برخی از فعالیت‌های دشمن که مبتنی بر شبکه تلگرام انجام می‌شود، در راستای پیاده سازی و اجرای اهداف جنگ اقتصادی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران است و این اقدام آن‌ها از نظر ما محرز و جدی است.

سردار جلالی در ادامه بیان کرد: از ابتدای اسفند ۹۶ تا انتهای اردیبهشت ۹۷ پیام‌رسان‌های داخلی توانستند رشدی سریع و تصاعدی داشته باشند.

وی ادامه داد: پیام‌رسان‌های داخلی در شرایطی که در حال رشد فناورانه بودند و هم‌زمان جمعیت زیادی هم در حال عضویت در این شبکه‌ها بودند، پدید آمدنِ برخی مشکلات در چنین شرایطی، طبیعی است و می‌شد با کمک و کنترل، مشکلات پیش آمده را برطرف کرد.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور سپس اضافه کرد: بنابراین ناتوانی پیام‌رسان‌های داخلی را قبول ندارم و معتقدم باید از آن‌ها حمایت کرد و به آن‌ها برای بهتر شدن زمان داد؛ چون نمی‌توانیم اطلاعات عمومی مردم که بعضاً با تجزیه و تحلیل آن‌ها امنیت ملی را به خط می‌اندازند، بر بستر تلگرام در اختیار دشمنان قرار دهیم؛ در واقع چنین کاری خطای امنیت ملی محسوب می‌شود.



  • منبع خبر : خبرگزاری دفاع مقدس