به تازگی گزارش‌های جدیدی منتشر شده که نشان می‌دهد اپلیکیشن‌های نتفلیکس و اسپاتیفای نیز به اطلاعات شخصی کاربران فیس‌بوک دسترسی داشته‌اند. به نظر می‌رسد که سریال ادامه‌دار رسوایی‌های فیس‌بوک تمامی ندارد و ابعاد گستردگی افشای حریم خصوصی کاربران این شبکه اجتماعی بسیار گسترده‌تر از حد تصور است. به تازگی نیویورک تایمز گزارشی منتشر کرده است […]

به تازگی گزارش‌های جدیدی منتشر شده که نشان می‌دهد اپلیکیشن‌های نتفلیکس و اسپاتیفای نیز به اطلاعات شخصی کاربران فیس‌بوک دسترسی داشته‌اند.

به نظر می‌رسد که سریال ادامه‌دار رسوایی‌های فیس‌بوک تمامی ندارد و ابعاد گستردگی افشای حریم خصوصی کاربران این شبکه اجتماعی بسیار گسترده‌تر از حد تصور است.

به تازگی نیویورک تایمز گزارشی منتشر کرده است که نشان می‌دهد فیس‌بوک بوسیله همکاری‌هایی که با غول‌های تکنولوژی داشته است، امکان دسترسی اپلیکیشن‌هایی نظیر اسپاتیفای و نتفلیکس را به اطلاعات خصوصی کاربران داده است و آنها نیز به نظر می‌رسد که به حریم خصوصی اعضای شبکه اجتماعی فیس‌بوک دسترسی‌های گسترده‌ای داشته‌اند.

بر اساس اسنادی که در این گزارش جنجالی آورده شده است، فیس‌بوک علاوه بر موسسه تحقیقاتی کمبریج آنالتیکا با سایر شرکت‌ها نظیر اسپاتیفای، اپل، آمازون و نتفلیکس نیز در ارتباط بوده است و این همکاری زمینه‌ساز دسترسی آنها به حریم خصوصی افراد و کاربران فیس بوک به شمار رفته و به نظر می رسد که در میان آنها، اسپاتیفای و نتفلیکس به منظور آگاهی از سلایق کاربران به پروفایل آنها نفوذ کرده تا بتوانند بر اساس علاقه آنها به موسیقی و فیلم های موردعلاقه شان سرویس و خدمات بهتری را ارائه دهند.

حدودا یک سال پیش بود پس از آنکه وب‌سایت‌ها و رسانه‌های خبری بسیاری گزارش کردند که شبکه اجتماعی فیس‌بوک با یک موسسه تحقیقاتی و مشاوره سیاسی انگلیسی تحت عنوان کمبریج آنالیتیکا در انتشار اطلاعات شخصی و خصوصی کاربرانش همکاری داشته، مردم و منتقدان بسیاری فیس‌بوک را به خیانت در امانت و همکاری با نهادهای دولتی و تحقیقاتی و همچنین نقض حریم شخصی کاربران متهم کردند.

این شبکه اجتماعی به سرعت در آماج حملات شدید کاربران بسیاری در سراسر جهان قرار گرفت، به‌گونه‌ای که تعداد کثیری از شرکت‌ها و افراد معروف به بستن و غیرفعال کردن صفحات مجازی خود در فیس‌بوک اقدام کرده و استفاده از این شبکه اجتماعی را ننگی برای دنیای مجازی توصیف کرده‌اند.

طبق گزارش‌های منتشره، فیس‌بوک می‌گوید اطلاعات بالغ بر ۸۷ میلیون نفر از کاربرانش به صورت نادرست و ناخودآگاه در اختیار موسسه کمبریج آنالتیکا قرار گرفته است.

پس از انتشار خبر رسوایی فیس‌بوک و نقض حریم شخصی کاربرانش، افراد مشهور و شرکت‌های کوچک و بزرگ بسیاری اقدام به حذف صفحه کاربری خود در این شبکه اجتماعی کرده‌اند تا بدین ترتیب، اعتراض خود را نسبت به سهل انگاری فیس‌بوک نشان دهند.

با اینکه فیس‌بوک در تمامی روزنامه‌ها و شبکه‌های اجتماعی از تمامی کاربرانش در این خصوص عذرخواهی کرد و در بیانیه‌ای نیز احتمال هرگونه جاسوسی و افشای اطلاعات آنها را رد کرد، اما همچنان خشم عموم مردم در سراسر جهان نسبت به این شبکه اجتماعی محبوب و پرطرفدار فروکش نکرده است.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایسنا