فیسبوک، اسنپ چت و تیک توک با اتهامی جدید رو به رو شده اند. این شبکه های اجتماعی متهم شده اند که کاربران را تشویق به حالات افسردگی و حتی خودکشی می کنند. شبکه های اجتماعی مذکور که این روزها جای خود را در قلب مخاطبان باز کرده اند، انتقادهایی پرشمار را نیز یدک می […]

فیسبوک، اسنپ چت و تیک توک با اتهامی جدید رو به رو شده اند. این شبکه های اجتماعی متهم شده اند که کاربران را تشویق به حالات افسردگی و حتی خودکشی می کنند.

شبکه های اجتماعی مذکور که این روزها جای خود را در قلب مخاطبان باز کرده اند، انتقادهایی پرشمار را نیز یدک می کشند.

متاسفانه این روزها نرخ افسردگی و خودکشی نوجوانان در حال افزایش است و بسیاری از والدین و روانشناسان به طور یکسان این روند را به شیوع  استفاده از گوشی های هوشمند و شبکه  های اجتماعی مرتبط می دانند.

براساس گزارش Influence Central، به طور متوسط، بچه های ​​اولین گوشی هوشمند خود را در سن 10 سالگی دریافت می کنند و اولین حساب کاربری خود در شبکه های اجتماعی را از سن 11 سالگی باز می کنند. با گذشت از  12 سال، 50 درصد بچه ها از حداقل یک پلت فرم شبکه های اجتماعی استفاده می کنند.

شبکه های اجتماعی قاتل نوجوانانند؟ / 50 درصد از  12 ساله ها در فضای مجازی فعالند

اما بدترین بخش ماجرا این است که اغلب افراد زیر سن قانونی برای ثبت نام، در مورد سنشان دروغ می گویند. به این دلیل که شبکه های اجتماعی محبوب مانند اینستاگرام، فیسبوک، اسنپ چت و تیک توک و محدودیت سنی خود را از 13 سالگی مطابق با قانون حفاظت از حریم شخصی کاربران آنلاین تنظیم  کرده اند.

بر همین اساس است که حتی برخی از منتقدان شبکه های اجتماعی می گویند این شبکه ها ابتدا کودکان و نوجوانان را تشویق به دروغگویی می کنند و سپس از آنها موجوداتی افسرده، عصبی و گوشه گیر می سازند.

  • منبع خبر : انتخاب