حسن رحیم پور ازغدی در همایش «فضای مجازی، اندیشه و عمل» در اداره فناوری اطلاعات حوزه علمیه خراسان با اشاره به اینکه جوامع مختلف در قرن حاضر گرفتار فضای مجازی و آسیب‌های آن هستند، اظهار کرد: در این راستا مهم‌‌ترین آسیب، وجود تهدیدهایی برای از بردن مفاهیم و ارزش‌های الهی و تغییر سبک زندگی است. […]

حسن رحیم پور ازغدی در همایش «فضای مجازی، اندیشه و عمل» در اداره فناوری اطلاعات حوزه علمیه خراسان با اشاره به اینکه جوامع مختلف در قرن حاضر گرفتار فضای مجازی و آسیب‌های آن هستند، اظهار کرد: در این راستا مهم‌‌ترین آسیب، وجود تهدیدهایی برای از بردن مفاهیم و ارزش‌های الهی و تغییر سبک زندگی است.

وی برخورداری از بصیرت را جهادی بزرگ در عرصه فضای مجازی برشمرد و اضافه کرد: بی‌تردید، محتوای انقلاب در آن زمان که همه رسانه‌ها در اختیار دشمن بود، بسیار بوده چراکه با وجود هجمه‌های سنگین آن زمان، انقلاب پیروز شد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به حضور سرمایه‌داران، متخصصان در کنار مردم عام در فضای مجازی یادآور شد: این امر سبب شده تا یکی دیگر از آسیب‌های موجود در فضای مجازی که تماشای همه اخبار و مطالب در این فضا از سوی مردم بدون قدرت داوری است، افزایش یابد.

رحیم‌پور ازغدی افزود: علاوه‌بر ورود فعالان عرصه مذهبی و انقلابی به فضای مجازی در راستای مبارزه با هجمه‌های دشمن در این فضا، آن‌ها باید با واقع‌بینی و آمادگی کامل در این فضا وارد شوند چراکه در سال‌های آینده بی‌تردید، میزان مخاطبان رسانه ملی به دلیل وجود فضای مجازی و گستردگی آن، کاهش پیدا می‌کند.

وی جوامع مختلف را متوجه آسیب‌ها و فرصت‌های مجازی دانست و ادامه داد: علاوه‌بر از بین رفتن ارزش‌های الهی به‌عنوان تهدید مهم فضای مجازی، تغییر سبک زندگی و تخریب اخلاق عمومی و جایگاه خانواده نیز از دیگر آسیب‌های این فضا محسوب می‌شود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان کرد: بی‌تردید می‌توان فضای مجازی را همراه با قابلیت عملیاتی کرد چراکه در این فضا علاوه‌بر اهمیت کیفیت و محتوا، تنوع موضوعات نیز وجود دارد که به دلیل وجود تناقضات مختلف در مباحث متفاوت، کم کم سبب تضعیف قدرت تحلیل مردم می‌شود.

رحیم‌پور ازغدی با اشاره به تخصیص بودجه بسیار برای فضای رسانه‌ای غرب اضافه کرد: دلیل جذب مخاطبان به فضای مجازی سرویس‌دهی به مردم در موضوعات مختلف بوده بنابراین جوانان انقلابی ما باید از طریق دو طرفه کردن فعالیت‌ها در فضای مجازی، با دشمن مقابله کنند.

وی با اشاره به اینکه ظاهر مطالب در فضای مجازی بیشتر از محتوا حمله به دین بوده و محتوای غیردینی را به مخاطب انتقال می‌دهد متذکر شد: علاوه‌بر ضرورت بهره‌گیری از روش‌های مهندسی برای آگاه‌سازی مردم، برای کاهش تهدیدات این فضا باید زبان این آگاه‌سازی کوتاه و پاسخگوی مردم باشد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: در جامعه امروز تعهد از بین رفته و این امر سبب اعلام نظر توسط افراد بدون هویت شده و متأسفانه طرز فکر بی‌طرفی نیز در قالب ارزشی مهم شناخته شده که سبب عدم یقین نسبت به مطالب گردیده است.

رحیم‌پور ازغدی بزرگ‌ترین منبع انرژی را وجود کلمات آشنا در فضای مجازی برشمرد و افزود: شناسایی مخاطبان و شناسایی نیازهای آن‌ها برای اجرای فعالیت‌های مناسب و مؤثر ضروری است.

منبع: خبرگزاری فارس