معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: راستی آزمایی درباره جدا شدن هاتگرام و تلگرام طلایی از تلگرام را مرکز ملی فضای مجازی انجام خواهد داد و این کار برای متخصصان فنی آسان است. حمید فتاحی معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس هیئت مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت در گفت‌وگو با خبرنگار فناوری اطلاعات […]

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: راستی آزمایی درباره جدا شدن هاتگرام و تلگرام طلایی از تلگرام را مرکز ملی فضای مجازی انجام خواهد داد و این کار برای متخصصان فنی آسان است.

حمید فتاحی معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس هیئت مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت در گفت‌وگو با خبرنگار فناوری اطلاعات خبرگزاری فارس در پاسخ به این سوال که جدا شدن هاتگرام و تلگرام طلایی از تلگرام چگونه قابل راستی آزمایی است؟ گفت: مرکز ملی فضای مجازی متخصصان فنی دارد و این کار متخصص برای افراد فنی به راحتی مشخص است و کار پیچیده‌ای نیست.

وی تاکید کرد: قبلا نیز اعلام کرده‌ایم که این دو پیام رسان هیچ ارتباطی با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ندارند و رصد فعالیت آنها یا راستی آزمایی درباره استقلال آنها از تلگرام نیز با مرکز ملی فضای مجازی است.

پس از اینکه با مجوز مرکز ملی فضای مجازی فعالیت هاتگرام و طلگرام تا پایان آذرماه مجاز شناخته شد، این دو پیام رسان داخلی موظف شدند در مهلت تعیین شده از تلگرام مستقل شوند.

البته بعد از آن نیز دبیر شورای عالی فضای مجازی درباره وضعیت احتمالی عدم استقلال هاتگرام و طلگرام از تلگرام در پایان آذر، گفت: در این صورت نیز این دو پیام رسان فیلتر نمی‌شوند اما برنامه بر مستقل شدن آنها است.

  • منبع خبر : خبرگزاری فارس