عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: فضای مجازی متأسفانه رهاشده و صاحب ندارد. حجت‌الاسلام‌والمسلمین مجتبی ذوالنوری ،با انتقاد از وضعیت کنونی فضای مجازی اظهار داشت: فضای مجازی متأسفانه رهاشده و صاحب ندارد و دولت کنترلی بر روی این امور ندارد. وی ادامه داد: دولت می‌تواند کنترل ایجاد کند اما کنترل‌ها […]

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: فضای مجازی متأسفانه رهاشده و صاحب ندارد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مجتبی ذوالنوری ،با انتقاد از وضعیت کنونی فضای مجازی اظهار داشت: فضای مجازی متأسفانه رهاشده و صاحب ندارد و دولت کنترلی بر روی این امور ندارد.
وی ادامه داد: دولت می‌تواند کنترل ایجاد کند اما کنترل‌ها را اعمال نمی‌کند به‌طوری‌که در فضای مجازی انواع ناهنجاری‌ها، قبح زدایی ها، حرمت‌شکنی‌ها، توهین به مقدسات و ارزش‌ها را شاهد هستیم.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: علاوه بر این شاهد گسترش راه‌های تخلف و دزدی هستیم که در فضای مجازی اتفاق می‌افتد و این به امنیت و آرامش کشور صدمه می‌زند.
وی ادامه داد: دولت نمی‌خواهد به این عرصه‌ها ورود پیدا کند اگر بنا داشته باشد ورود پیدا کند قطعاً این‌ها قابل‌کنترل است.
حجت‌الاسلام ذوالنوری بیان داشت: از طرفی دولت هم در این زمینه‌ها باکارهای کنترلی هم مخالفت می‌کند و اگر موردی باشد که طرف شاکی شخصی داشته باشد آن زمان دستگاه‌های ذی‌ربط مانند پلیس فتا وارد عمل می‌شوند.
وی بیان داشت: جایگاه سرپرستی دولت در عرصه فرهنگی و فضای مجازی رهاشده است در حقیقت فضای مجازی مانند یک باغ است نباید این باغ را اجبار کنیم ولی دولت باید نقش باغبان را داشته باشد تا آفات را دفع و اجازه ورود به هرکسی را ندهد.
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: دولت متأسفانه نه‌تنها این نقش را بازی نمی‌کند بلکه یک هرزه گری و لاابالی‌گری را در عرصه فرهنگی و فضای مجازی به راه انداخته و خودش از آن دفاع می‌کند.
وی ادامه داد: علاوه بر این دولت هر نهادی که می‌خواهد این فضا را مدیریت کند با برچسب رعایت حقوق شهروندی موردحمله و هجوم قرار می‌دهد.
حجت‌الاسلام ذوالنوری تأکید کرد: درحالی‌که حقوق شهروندی دو طرف دارد چراکه دولت باید از این شهروند حفاظت و پاسداری کند اگر در حقوق شهروندی دزد و سارق را آزاد بگذارید درواقع حقوق شهروندی را زیر پا گذاشته‌اید.
وی خاطرنشان کرد: دولت و به‌خصوص وزیر ارتباطات باید درزمینهٔ فضای مجازی احساس مسئولیت کند درحالی‌که ما می‌بینیم متأسفانه آشکار یا نهان دولت از یک هرزه گری در محیط فرهنگی و فضای مجازی حمایت می‌کند.

  • منبع خبر : دانا