یک پژوهشگر حقوق ارتباطات، بی توجهی به حریم خصوصی و هتک حرمت را مهمترین جرم های فضای مجازی اعلام کرد. باقر انصاری کاربران فضای مجازی به حریم خصوصی دیگران چندان توجهی نمی کنند که این امر غیرقانونی است.استاد دانشکده حقوق دانشگاه شهید بهشتی افزود: از آنجا که قانون جرائم رایانه ای در سال 1388 به […]

یک پژوهشگر حقوق ارتباطات، بی توجهی به حریم خصوصی و هتک حرمت را مهمترین جرم های فضای مجازی اعلام کرد.

باقر انصاری کاربران فضای مجازی به حریم خصوصی دیگران چندان توجهی نمی کنند که این امر غیرقانونی است.
استاد دانشکده حقوق دانشگاه شهید بهشتی افزود: از آنجا که قانون جرائم رایانه ای در سال 1388 به تصویب رسیده است اکنون با برخی خلاءهای قانونی در فضای گسترده مجازی مواجه هستیم که در برخی موارد امکان اعمال قانون وجود ندارد.
این استاد حقوق افزود: دومین مشکل در فضای مجازی ،تعدد سازمان های مقررات گذار و تنظیم کننده است.
انصاری اضافه کرد : در زمینه نظارت و مقررات گذاری فضای مجازی در عرصه بین المللی، متولی در کشور نداریم اما در عرصه داخلی رقابت میان دستگاه های مختلف(وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی ) داریم.
این استاد حقوق دانشگاه گفت : فعالان فضای مجازی خواهان تجمع و یکپاچگی قوانین و مقررات و همچنین نظارت بر فعالیت هایشان هستند تا­ زمینه ایمن برای کسب و کار داشته باشند.
وی با اشاره به برگزاری دوره آموزشی مدیریت رسانه افزود: در این دوره مقررات گذاری به مدیران رسانه یادآوری و مصادیق آن به بحث و بررسی گذاشته شد.

  • منبع خبر : خبرگزاری صدا و سیما