حجت‌الاسلام و‌المسلمین محمدجعفر منتظری در آیین تکریم و معارفه دادستان‌های پیشین و جدید یزد به تحرکات دشمن در فضای مجازی اشاره کرد و گفت: دشمن به وسیله فضای مجازی تلاش‌های بسیاری در راستای ایجاد ناامنی در عرصه‌های مختلف به کار بسته و خوشبختانه این اقدامات با هوشیاری نیروهای داخلی ایران، ناکام مانده است. وی پیشگیری […]

حجت‌الاسلام و‌المسلمین محمدجعفر منتظری در آیین تکریم و معارفه دادستان‌های پیشین و جدید یزد به تحرکات دشمن در فضای مجازی اشاره کرد و گفت: دشمن به وسیله فضای مجازی تلاش‌های بسیاری در راستای ایجاد ناامنی در عرصه‌های مختلف به کار بسته و خوشبختانه این اقدامات با هوشیاری نیروهای داخلی ایران، ناکام مانده است.

وی پیشگیری را یکی از مهم‌ترین اولویت‌های قوه قضائیه دانست و خاطرنشان کرد: در تمام امور پیشگیری مقدم بر دیگر فعالیت‌هاست و به ویژه در زمینه جرایم، پیشگیری بسیار بهتر و موثرتر عمل می‌کند.

دادستان کل کشور تصریح کرد: متاسفانه در حال حاضر بیشترین آسیب‌هایی که به جامعه وارد می‌شود از فضای مجازی است و دشمن هم تلاش‌های بسیاری در این حوزه انجام می‌دهد.

منتظری اظهار داشت: در این زمینه لازم است که برنامه‌های لازم در زمینه پیشگیری و همچنین برخورد با تخلفات احتمالی صورت گیرد تا شاهد کاهش حجم آسیب‌های اجتماعی مرتبط با این حوزه باشیم.

دادستان کل کشور بر ضرورت تلاش دستگاه‌های مرتبط برای ساماندهی فضای مجازی در کشور تاکید کرد و افزود: در صورتی که بخواهیم با آسیب‌های مجازی برخورد مناسبی داشته باشیم، لازم است که زیرساخت‌های این حوزه را تقویت کنیم.

وی عنوان کرد: متاسفانه فضای مجازی در حال حاضر به وسیله جذابیت‌های بسیاری که دارد حتی در بین کودکان ما هم گسترش زیادی پیدا کرده و برای تمام جوانان و جامعه ما به یک بلا تبدیل شده است.

دادستان کل کشور خاطرنشان کرد: هر اقدام لازم در این حوزه باید با سرعت و دقت لازم انجام و ستاد بحران ساماندهی فضای مجازی در این زمینه تشکیل دهیم.

منبع: تسنیم