یک کارشناس فضای مجازی بابیان اینکه فضای مجازی یک فضای حقیقی است، گفت: باید جمهوری اسلامی مجازی تشکیل شود تا نمادی از تمدن نوین اسلامی باشد و الگوهایی که جمهوری اسلامی می‌خواهد به دنیا معرفی کند از طریق فضای مجازی است. احسان شهیر با اشاره تعریف فضای مجازی، اظهار کرد: فضای مجازی مکمل فضای حقیقی […]

یک کارشناس فضای مجازی بابیان اینکه فضای مجازی یک فضای حقیقی است، گفت: باید جمهوری اسلامی مجازی تشکیل شود تا نمادی از تمدن نوین اسلامی باشد و الگوهایی که جمهوری اسلامی می‌خواهد به دنیا معرفی کند از طریق فضای مجازی است.

احسان شهیر با اشاره تعریف فضای مجازی، اظهار کرد: فضای مجازی مکمل فضای حقیقی است رهبر معظم انقلاب در این زمینه می‌فرمایند برخی از جوانان ما در این فضا زندگی می‌کنند؛ امروزه ما در دو فضای فیزیکی و مجازی زندگی می‌کنیم.

کارشناس فضای مجازی گفت: فضای مجازی یک فضای حقیقی است که در آینده در هر موضوعی نقش دارد و تأثیرگذار است، لغت فضای مجازی و موضوع فضای مجازی با تعریفی که در جامعه است تفاوت زیادی دارد.

وی با اشاره به دیدگاه‌های مختلف به فضای مجازی افزود: اولین نگاه به این فضا، نگاه آسیبی است که این فضا به زندگی افراد جامعه لطمه و ضربه می‌زند که مدت زیادی نگاه افراد مختلف و مسئولان این بود، این دید نگاه به فضای مجازی مانند نگاه به فاضلاب در یک‌خانه است.

شهیر ادامه داد: اگر فضای مجازی را به دیدگاه ببینیم باید آن را محدود کرد و اجازه فعالیت ندادن و مقابله کرد، اما دیدگاه دوم ابزاری است مانند ابزارهای متعددی که تسهیل‌کننده است.

وی بابیان اینکه برخی‌ها معتقد هستند که این فضا مانند یک ابزار کارها و فعالیت‌ها را ساده می‌کند، تصریح کرد: نظارت بر عملکردها، دولت الکترونیک و … ازجمله فرصت‌های فضای مجازی است.

این استاد دانشگاه بیان کرد: دیدگاه سوم به فضای مجازی، راهبری استفاده از فرصت‌ها و تهدیدات است؛ رهبر انقلاب پیرامون این بحث می‌فرمایند جوانان مواجهه هوشمندان باید با این فضای باید داشته باشیم.

وی اضافه کرد: امام خامنه‌ای در فرمایشات اخیرشان تأکید کردند که باید جوانان در این حوزه فعال شوند و تودهنی به دشمن بزنند که با توجه به این فرمایشات ایشان نگاه به فضای مجازی تهدیدی نیست که بگوییم نباید جوانان مؤمن انقلابی در این فضا نباید باشند و فقط نگاه ابزاری نیست که فقط برای ابزار استفاده کنند.

شهیر با تأکید بر اینکه باید به فضای مجازی ورود کنیم، فرصت‌ها، قوت‌های و تهدیدات این فضا را بشناسیم تا بتوانیم به‌درستی با دشمنان مقابله کنیم، خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم مقابل دشمنان جمهوری اسلامی ایران بایستیم در کنار فضای فیزیکی نیاز به فضای مجازی داریم.

وی ادامه داد: با توجه به فعالیت‌های اخیر در فضای مجازی در این فضا بهتر می‌شود با قوانین موجود تودهنی محکی به دشمنان بزنیم.

کارشناس فضای مجازی در پایان گفت: باید جمهوری اسلامی مجازی تشکیل شود تا نمادی از تمدن نوین اسلامی باشد و الگوهایی که جمهوری اسلامی می‌خواهد به دنیا معرفی کند از طریق فضای مجازی است.

  • منبع خبر : صاحب نیوز