کارشناسان امنیت سایبری به تازگی از یک آسیب‌پذیری جدید در اپلیکیشن پیام‌رسان واتس‌اپ خبر داده‌اند که پیام‌های قدیمی در گوشی‌های اندرویدی را بدون کسب اجازه از کاربران حذف می‌کرده است. اخبار و گزارش‌های متعددی از سوی کاربران ناراضی از واتس‌اپ در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی منتشر شده که نشان‌دهنده یک نقص و باگ در […]

کارشناسان امنیت سایبری به تازگی از یک آسیب‌پذیری جدید در اپلیکیشن پیام‌رسان واتس‌اپ خبر داده‌اند که پیام‌های قدیمی در گوشی‌های اندرویدی را بدون کسب اجازه از کاربران حذف می‌کرده است.

اخبار و گزارش‌های متعددی از سوی کاربران ناراضی از واتس‌اپ در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی منتشر شده که نشان‌دهنده یک نقص و باگ در پلت‌فرم اندرویدی این پیام‌رسان است که پیام‌های قدیمی آنها را بدون کسب اجازه آنها پاک کرده است.

به گفته یکی از این کاربران ناراضی که در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی توییتر به تشریح این اتفاق پرداخته است، پیام‌های قدیمی رد و بدل شده میان وی و مخاطبان و دوستانش به صورت کاملا خودکار و ناخودآگاه حذف شده است به گونه ای که وی حتی بعد از بارها تماس و ارسال ایمیل به شرکت واتس‌اپ، آنها مشکلش را برطرف نکرده و پاسخ روشن و کمک بسزایی به این کاربر نکرده‌اند.

وی عنوان کرده است که بعد از طرح این موضوع در شبکه‌های اجتماعی متوجه شده است که خیل عظیمی از کاربران واتس‌اپ در جهان با چنین مشکلی مواجه شده‌اند و به نظر می‌رسد که این شرکت بعنوان یکی از بزرگترین زیرمجموعه‌های شرکت فیس‌بوک، تاکنون کمکی به حل مشکل و باگ نرم افزاری این پیام‌رسان نکرده و همچنان کاربران زیادی هستند که به پیام‌های قدیمی و قبلی خود نیازمند بوده و حالا هیچ گونه دسترسی به آنها ندارند.

بر اساس گزارشی که در technewsnetwork آمده است، واتس‌اپ نیز تاکنون تنها به اعلام اطلاع از این موضوع بسنده کرده و خاطرنشان کرده است که وجود یک باگ نرم افزاری موجب حذف بی‌دلیل، ناگهانی و بدون اجازه از کاربران در این پلتفرم شود.

سخنگوی این شرکت با انتشار بیانیه‌ای در این خصوص ضمن عرض پوزش از کاربران مربوطه اعلام کرده است که از مشکلاتی که این باگ و مشکل نرم‌افزاری در پلت‌فرم اندرویدی واتس‌اپ بوجود آمده است، آگاهی دارد و گفت که متخصصان فنی واتس‌اپ به سرعت درصدد حل این مشکل برآمده تا بتوانند اطلاعات  موردنیاز و پیام های حذف شده کاربران را به آنها بازگردانده و مشکل مربوطه را نیز با ارائه یک آپدیت و به روزرسانی جدید برطرف کنند.

کارشناسان فعال در حوزه فناوری به کاربران واتس‌اپ توصیه کرده‌اند در صورتی که اطلاعات و پیام‌های رد و بدل شده خود را نیاز دارند، هر چه سریعتر از آن یک نسخه پشتیبان یا بک‌آپ تهیه کرده تا با چنین مشکلی در آینده مواجه نشوند.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایتنا