تلاش فیس بوک برای ادغام قابلیت پیام رسان سه برنامه فیس بوک مسنجر، اینستگرام و واتس اپ موجب نگرانی برخی نمایندگان کنگره این کشور شده است. با ادغام بخش گپ سه برنامه یادشده، کاربران آنها می‌توانند بدون خروج از محیط هر برنامه با کاربران دو برنامه دیگر گفتگو کنند. این مساله نگرانی‌هایی را در مورد […]

تلاش فیس بوک برای ادغام قابلیت پیام رسان سه برنامه فیس بوک مسنجر، اینستگرام و واتس اپ موجب نگرانی برخی نمایندگان کنگره این کشور شده است.

با ادغام بخش گپ سه برنامه یادشده، کاربران آنها می‌توانند بدون خروج از محیط هر برنامه با کاربران دو برنامه دیگر گفتگو کنند.

این مساله نگرانی‌هایی را در مورد نقض حریم شخصی افراد ایجاد کرده، زیرا استفاده از پیامرسان فیس بوک به صورت گمنام ممکن نیست. این در حالی است که کاربران اینستگرام و واتس اپ می‌توانند گمنام باقی بمانند که با هم‌گرایی سه پیام رسان افشای هویت همه کاربران برنامه های مذکور تسهیل می‌شود.

این سه برنامه در مجموع در ماه 2.5 میلیارد نفر کاربر دارند و لذا هر گونه تغییر در آنها پیامدهای گسترده‌ای را برای کاربران اینترنت در سراسر جهان به همراه می‌آورند.

برخی کارشناسان معتقدند، این تغییر با قدرت و انحصار فیس بوک در دنیای مجازی می‌افزاید و رو خانا نماینده دموکرات کنگره آمریکا از کالیفرنیا نیز چنین نظری دارد. به اعتقاد وی اقداماتی از این دست نشانه انحصارطلبی فیس بوک است و باید برای جلوگیری از تداوم آن اقداماتی انجام شود.

وی در این مورد گفته است: تصور کنید اگر فیس بوک مجبور شود با اینستگرام و واتس اپ رقابت کند چگونه دنیایی داشتیم. اما در وضعیت فعلی نگرانی های زیادی در مورد نقض حریم شخصی و آسیب دیدن منافع مشتریان وجود دارد.

ران ویدن دیگر سناتور دموکرات نیز در این زمینه به صراحت اظهار نگرانی کرده و افزوده در مورد نیات فیس بوک برای ادعام بخش پیام رسان سه برنامه مذکور ابهامات و سوالات زیادی وجود دارد و این امر امنیت و قابلیت رمزگذاری واتس اپ را تضعیف خواهد کرد.

  • منبع خبر : خبرگزاری فارس