وزیر ارتباطات :بیش از یک و نیم میلیون کاربر در  طرح کودک و اینترنت فضای مجازی عضو شدند محمد جواد آذری جهرمی در سفر چند ساعته به فیروزکوه با اعلام این خبر گفت : 13 میلیون کودک و نوجوان در کشور داریم که آسیب پذیر ترین قشر در برابر تهدیدات فضای مجازی هستند. وي افزود […]

وزیر ارتباطات :بیش از یک و نیم میلیون کاربر در  طرح کودک و اینترنت فضای مجازی عضو شدند

محمد جواد آذری جهرمی در سفر چند ساعته به فیروزکوه با اعلام این خبر گفت : 13 میلیون کودک و نوجوان در کشور داریم که آسیب پذیر ترین قشر در برابر تهدیدات فضای مجازی هستند. وي افزود : در تلاش هستیم تا با پیگیری و اجرای این طرح از ظرفیت های گسترده سازمان مردم نهاد برای ترویج فرهنگ استفاده  درست ار این فضا  استفاده کنیم.
وزیر ارتباطات و وفناوری اطلاعات گفت : در این طرح ابزارهای نظارت والدین در استفاده کودکان از اینترنت و فضای مجازی فراهم  شده است.
جوانترین وزیر کابینه افزود : تا کنون هزار و 120 اثر در این موضوع به دست ما رسیده است که در حال داوری است.
آذری جهرمی گفت : از اریبهشت سال آینده باآثار جدید و کاراکترهای نو در عرصه فضای مجازی برای کودکان و نوجوانان مواجه خواهیم بود.

وی در ادامه با بیان اینکه موسیقی سومین علاقه مندی جوانان در فضای مجازی است تاکید کرد : در این رابطه  برنامه ریزی مدونی برای ارايه خدمات به جوانان نداریم.
جوانترین وزیر کابینه گفت : روحانیت باید در  این عرصه متناسب با با نیاز و پذیرش جامعه فعالتر ورود کند .
آذری جهرمی افزود : فضای مجازی فرصت بسیار بزرگی  است و ابزار مناسبی برا زدن بر دهان دشمن  و از سویی هم برای رساندن کلام حق  که البته  این فضا با تهدیداتی هم همراه است
وی گفت : تهدیدات را باید با مجاهدت و تلاشمان حل کنیم نه با بستن و راحت کردن خودمان که ما هم در این راستا گامهای خوبی برداشته ایم.
وزیر ارتباطات و وفناوری اطلاعات افزود : در توسعه اینترنت ثابت ؛  امروز درآغاز دهه فجر اولین شهر کشور بصورت کامل از تکنولوژی ADSL  به FTTC  ارتقا یافته است.
آذری جهرمی گفت :  6 هزار مشترک شرکت شاتل  در دزفول با پهنای باند که حداکثر 16 مگابیت بر ثانیه  خدمات دریافت می کردند که هم اکنون به حداقل 70 مگابیت بر ثانیه  افزایش یافته است.

  • منبع خبر : خبرگزاری صدا و سیما