آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی عصر امروز در دیدار با مدیر و جمعی از اساتید و طلاب جامعه الزهرا(س) با اشاره به حدیثی از امام علی(ع) در ارتباط با اهمیت علم‌آموزی اظهار داشت: علم موهبتی است که با آموختن و خرج آن هیچ‌گاه از آن کاسته نمی‌شود، اما ثروت تا زمانی انسان‌ها را کنار یکدیگر نگه می‌دارد […]

آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی عصر امروز در دیدار با مدیر و جمعی از اساتید و طلاب جامعه الزهرا(س) با اشاره به حدیثی از امام علی(ع) در ارتباط با اهمیت علم‌آموزی اظهار داشت: علم موهبتی است که با آموختن و خرج آن هیچ‌گاه از آن کاسته نمی‌شود، اما ثروت تا زمانی انسان‌ها را کنار یکدیگر نگه می‌دارد که برای انسان باقی‌مانده باشد.

مرجع تقلید شیعیان بابیان اینکه وقوع انقلاب اسلامی یکی از برکات کشورمان بوده است، گفت: این که توانستیم حکومت ظلم را به حکومت اسلامی تغییر دهیم یکی از برکات اصلی انقلاب اسلامی بود.

وی توسعه حوزه علمیه خواهران را از دیگر برکات انقلاب اسلامی بیان کرد و گفت: شخص امام راحل بنای جامعه الزهرا(س) را گذاشتند، و بعدازآن بزرگانی به رشد و توسعه آن همت گذاشتند چراکه نیمی از جامعه ما را خواهران تشکیل می‌دهد و حضور آن‌ها در حوزه مغتنم است.

آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به اینکه فضای مجازی در دوران کنونی یکی از ابزار گسترش فساد و گناه در جامعه است، تصریح کرد: وظیفه همگان این است که با گسترش فساد در جامعه مبارزه کنیم، و نباید دست روی دست گذاشت.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با اشاره به انتشار و نفوذ اسلام در اقصی نقاط جهان بیان کرد: برخی می‌گویند که امام زمان(عج) با ظهور خود همه‌چیز را درست می‌کند، درست است اما باید خود ما نیز تلاش و کوشش کنیم و نباید منفعلانه عمل کرد.

وی با تأکید بر لزوم علم‌آموزی گفت: طالبان علم هم از خود و هم دیگران را از این علم بهره‌مند می‌سازند، بنابراین همه ما وظیفه‌داریم که از این چراغ نورانی استفاده کرده و در رشد و توسعه آن تلاش کنیم.

آیت‌الله مکارم شیرازی خاطرنشان کرد: طلاب حوزه‌های علمیه نیز باید قدر موقعیت و توفیقی که خداوند به آن‌ها عنایت کرده را بدانند، و در این راه از هیچ کوششی دریغ نکنند.