به نظر می‌رسد سرانجام گمانه زنی‌هایی که درباره اپلیکیشن اسکایپ کلاسیک در فضای مجازی به گوش می‌رسید، درست از آب درآمده و مایکروسافت آن متوقف کرده است. همانطور که از اواخر سال گذشته میلادی زمزمه‌هایی مبنی بر توقف اپلیکیشن اسکایپ کلاسیک از سوی مایکروسافت به گوش می‌رسید، حالا به نظر می‌رسد که این شرکت به‌عنوان […]

به نظر می‌رسد سرانجام گمانه زنی‌هایی که درباره اپلیکیشن اسکایپ کلاسیک در فضای مجازی به گوش می‌رسید، درست از آب درآمده و مایکروسافت آن متوقف کرده است.

همانطور که از اواخر سال گذشته میلادی زمزمه‌هایی مبنی بر توقف اپلیکیشن اسکایپ کلاسیک از سوی مایکروسافت به گوش می‌رسید، حالا به نظر می‌رسد که این شرکت به‌عنوان توسعه دهنده اپلیکیشن مذکور، تصمیم گرفته است که فعالیت این برنامه کاربردی را متوقف اعلام کرده و به حیات آن پایان ببخشد.

کاربران نسخه کلاسیک این اپلیکیشن (نسخه ۷.۴) روز گذشته با پیغام جدیدی مبنی بر توقف برنامه مذکور مواجه شدند که در آن به آنها گفته شده باید به‌روزرسانی به نسخه ۸ اسکایپ کلاسیک را دریافت کنند در غیر این صورت این برنامه از دسترس آنها خارج خواهد شد بنابراین به نظر می‌رسد که کاربران اسکایپ کلاسیک هیچ راهکار و چاره دیگری به جز آپدیت و به‌روزرسانی به نسخه جدید نداشته باشند.

به نظر می‌رسد که مایکروسافت همچون سیستم عامل ویندوز که اعلام کرده بود نسخه‌های قدیمی تر از دسترس خارج شده و دیگر به‌روزرسانی های جدید نرم افزاری و امنیتی را دریافت نخواهند کرد، حالا می‌خواهد اسکایپ کلاسیک را نیز به سرنوشتی مشابه دچار کرده و بدین ترتیب می‌خواهد کاربرانش را به سمت و سوی نسخه‌های جدیدتری که عاری از هرگونه آسیب پذیری و ضعف امنیتی هستند، سوق دهد.

اسکایپ یک نرم افزار کاربردی است که از سوی شرکت مایکروسافت به منظور برقراری تماس ویدئویی و صوتی میان کاربران و ارتباط هرچه بهتر و سریع‌تر آنها با یکدیگر توسعه داده شده و در دسترس کاربران قرار گرفته است.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایسنا