اخیرا بسیاری از کاربران از اختلال اینستاگرام در قسمت دایرکت خبر داده‌اند که فرایند ارسال و دریافت پیام با سرعت بسیار پایینی انجام می‌شود. برخی منشا اختلال این شبکه اجتماعی را داخلی و مقدمه‌ای برای فیلترینگ می‌دانند. اینستاگرام به عنوان محبوب‌ترین شبکه اجتماعی در میان کاربران ایرانی محسوب می‌شود، اما اخیرا گمانه‌زنی‌هایی در خصوص فیلترینگ […]

اخیرا بسیاری از کاربران از اختلال اینستاگرام در قسمت دایرکت خبر داده‌اند که فرایند ارسال و دریافت پیام با سرعت بسیار پایینی انجام می‌شود. برخی منشا اختلال این شبکه اجتماعی را داخلی و مقدمه‌ای برای فیلترینگ می‌دانند.

اینستاگرام به عنوان محبوب‌ترین شبکه اجتماعی در میان کاربران ایرانی محسوب می‌شود، اما اخیرا گمانه‌زنی‌هایی در خصوص فیلترینگ آن نیز به گوش رسیده است. در روزهای گذشته بسیاری از کاربران به اختلال Instagram معترض بوده‌اند و عنوان کردند ارسال و دریافت پیام در بخش دایرکت این شبکه اجتماعی به کندی انجام می‌شود. حالا شایعه‌هایی مطرح شده که منشا این اختلال از داخل کشور بوده و مقدمه‌ای برای مسدودسازی است. کاربران بر این باورند که در زمان فیلترینگ تلگرام و وایبر نیز چنین اختلال‌ها و کاهش سرعتی را تجربه کرده بودند.

منشا اختلال اینستاگرام داخلی نیست

با توجه به اظهارنظرهای متفاوتی که کابران عنوان می‌کنند، وزارت ارتباطات داخلی بودن منشا اختلال‌های اینستاگرام را تکذیب کرد. در همین رابطه حمید فتاحی، معاون وزیر ارتباطات و رئیس هیئت مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت در خصوص اختلال این شبکه اجتماعی عنوان کرد:

در حال حاضر گزارشی مبنی بر اختلال در شبکه اجتماعی اینستاگرام برای ما ارسال نشده است و هم‌اکنون در این شبکه اجتماعی هیچ اختلالی وجود ندارد؛ چرا که در شبکه زیرساخت تغییری اعمال نشده است که منجر به اختلال در اینستاگرام شود. البته اگر کاربران در این شبکه اجتماعی، اختلالی را مشاهده کردند می‌توانند آن را به آدرس الکترونیکی help@tic.ir گزارش دهند.

  • منبع خبر : جمهوریت