به نظر می‌رسد فیس بوک گام‌هایی برای جلوگیری از سواستفاده از اطلاعات کاربران بردارد. فیس بوک گزینه جدیدی را اضافه می‌کند که به کاربر نشان می‌دهد چه کسی اطلاعات تماس او را آپلود کرده و به این ترتیب کاربر متوجه می‌شود کدام منبع اطلاعات او را جمع آوری کرده است. در همین راستا از ۲۸ […]

به نظر می‌رسد فیس بوک گام‌هایی برای جلوگیری از سواستفاده از اطلاعات کاربران بردارد.

فیس بوک گزینه جدیدی را اضافه می‌کند که به کاربر نشان می‌دهد چه کسی اطلاعات تماس او را آپلود کرده و به این ترتیب کاربر متوجه می‌شود کدام منبع اطلاعات او را جمع آوری کرده است.

در همین راستا از ۲۸ فوریه گزینه «من چرا این تبلیغ را می بینم؟» (Why am Iseeing this ad) در فیس بوک به کاربران نشان می‌دهد چه کسی اطلاعات تماس آنها را آپلود کرده است. به این ترتیب کاربر متوجه می شود آیا منبع (به عنوان مثال یک فروشنده یا یک شرکت) به طور مستقیم یا به وسیله یک شریک دیگر اطلاعات را جمع آوری کرده است.

این درحالی است که قبلا فیس بوک فقط به کاربران نشان می داد چه شرکتی از اطلاعات تماس کاربر استفاده می‌کند.
به هرحال این اقدام به طور کامل سواستفاده از اطلاعات را متوقف نمی کند. این گزینه باید توضیح دهد تبلیغ کنندگان به چه شیوه ای به اطلاعات کاربر دسترسی یافته اند و در آینده به کاربر امکان دهد دسترسی به اطلاعات خود را محدود کند.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایتنا