ابوالفضل دربانیان پیش از ظهر امروز در نشستی در حسینیه مسجد ثامن‌الائمه (ع) راه‌آهن شاهرود، با گرامیداشت سوم خرداد، سالروز فتح خرمشهر و با اشاره به جنگ گسترده دشمنان در فضای مجازی اظهار کرد: امروز دشمنان با توجه به گسترش ارتباطات در فضای مجازی تمرکز ویژه‌ای بر این بخش داشته و با استفاده از شبکه‌های […]

ابوالفضل دربانیان پیش از ظهر امروز در نشستی در حسینیه مسجد ثامن‌الائمه (ع) راه‌آهن شاهرود، با گرامیداشت سوم خرداد، سالروز فتح خرمشهر و با اشاره به جنگ گسترده دشمنان در فضای مجازی اظهار کرد: امروز دشمنان با توجه به گسترش ارتباطات در فضای مجازی تمرکز ویژه‌ای بر این بخش داشته و با استفاده از شبکه‌های مجازی تلاش دارند تا به اهداف خود برسند.

وی افزود: امروز با توجه به حضور همه اقشار در سنین مختلف در فضای مجازی و تأثیرگذاری این فضا روی افراد، خطرات گسترده‌ای نیز جامعه ما را تهدید می‌کند؛ چراکه انتقال پیام در این فضا سریع بوده و صحت و سقم این اطلاعات نیز مشخص نیست؛ در یک بازه کوتاه شاید مطلبی نادرست کل فضا را گرفته و اثرگذاری خود را نیز داشته باشد.

سواد رسانه‌ای جدی گرفته شود

این کارشناس فضای مجازی با بیان اینکه امروز سواد رسانه‌ای دارای اهمیت فراوان است، بیان کرد: اگر افراد سواد رسانه‌ای و اطلاعات درست از فضای مجازی داشته باشند، با مدیریت صحیح می‌توانند از این موقعیت استفاده کنند و به اهداف مطلوب خود برسند؛ اما اگر اطلاع درستی نداشته باشند، در این فضا گرفتار می‌شوند و ممکن است در مسیری نادرست قرار گرفته و منحرف شوند.

دربانیان با اشاره به نمونه‌های مختلف و شگردهای افراد در فضای مجازی خاطرنشان کرد: امروز شاهد اتفاقات مختلف در فضای مجازی، کلاه‌برداری‌ها و مسائل مختلف دیگر هستیم که نشأت‌گرفته از همین عدم سواد رسانه‌ای و اطلاعات است و باید مراقبت کنیم.

وی تأکید کرد: امروز فضای مجازی سبب گسست خانواده‌ها شده است و اعضای خانواده‌ها از هم دور شده‌اند و در فضای مجازی سرگردان هستند و همین سبب می‌شود تا بنیان خانواده‌ها از هم بگسلد و خانواده‌های ما از هم پاشیده شوند.

سردی خانواده‌ها و جدایی نتیجه استفاده نادرست از فضای مجازی است

این کارشناس فضای مجازی با اشاره به ناهنجاری‌های مختلف در جامعه گفت: یکی از علل این اتفاق فضای مجازی و اتفاقاتی است که در این فضا رخ می‌دهد و سبب می‌شود افراد از هم جدا شده و فاصله بگیرند و فرهنگ آن‌ها تغییر کرده و مقابل هم بایستند و این سبب سردی خانواده‌ها و جدایی شود.

دربانیان با بیان اینکه خانواده‌ها باید مراقب فرزندان خود در این فضا باشند، گفت: نباید فرزندان را در این فضا رها کرد و باید نظارت روی کارکرد آن‌ها و برنامه‌هایشان داشت و با دوستی و رفاقت با فرزندان، آن‌ها را از خطرات این فضا آگاه و بر فعالیت‌های آن‌ها منطقی نظارت کرد.

وی با بیان اینکه دشمنان فضای مجازی را اثرگذارترین مکان برای تصرف روح، افکار و اعتقادات افراد می‌دانند، عنوان کرد: توجه به این امر و داشتن سواد رسانه‌ای و کنترل حضور در این فضا می‌تواند سبب شود بتوانیم به درستی در این فضا قرار گرفته و استفاده درست را از آن داشته باشیم.

منبع: خبرگزاری فارس