وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: فضای مجازی با تهدیدها و فرصت‌هایی که در درون آن وجود دارد یک میدان مبارزه و نبرد است و باید در این میدان سخت با تمام قوا به مقابله برخیزیم. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از تقویت اینترنت و شبکه‌های مخابراتی در شهرستان رودبار خبر داد و اظهار داشت: […]

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: فضای مجازی با تهدیدها و فرصت‌هایی که در درون آن وجود دارد یک میدان مبارزه و نبرد است و باید در این میدان سخت با تمام قوا به مقابله برخیزیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از تقویت اینترنت و شبکه‌های مخابراتی در شهرستان رودبار خبر داد و اظهار داشت: تعدادی از روستاها به‌همت دولت تدبیر و امید از اینترنت برخوردار شدند و روستاهای باقیمانده نیز طبق برنامه‌ریزی انجام شده در اسرع وقت از این امکانات بهره‌مند می‌شوند.

آذری جهرمی فضای مجازی و لزوم استفاده درست و صحیح از آن توسط کاربران را مورد اشاره قرار داد و بیان داشت: این فضا در حقیقت با تهدیدها و فرصت‌هایی که در درون آن وجود دارد یک میدان مبارزه و نبرد است بنابراین باید در این میدان سخت با تمام قوا به مقابله برخیزیم.

وی در بخش دیگر از سخنان خود به نگرانی و دغدغه علما و مراجع درباره فضای مجازی اشاره کرد و افزود: توسعه فضای مجازی که می تواند دارای فرصت های بسیار باشد، تهدیداتی هم دارد که دغدغه علما و مراجع به ما برای استفاده از فرصت ها کمک می کند.

آذری جهرمی با تاکید به اینکه اعتقادی به قطع کردن فضای مجازی ندارد، تصریح کرد: همین علما و مراجع از طریق فضای مجازی با ۵۰۰ میلیون نفر مخاطب در کل دنیا در ارتباط هستند و اگر این فضا نبود امکان این ارتباط نیز وجود نداشت.

وی با بیان اینکه استفاده از تفکر و دستاوردهای ۸ میلیارد انسان ارزشمندتر از یک شبکه محلی است، افزود: باید در این میدان ابزار خود را داشته باشیم و محصول خود را به دنیا عرضه کنیم که البته این کار با تلاش و مرارت به دست می آید.

وی افزود: با بیانیه «گام دوم» که ادامه مسیر و نقشه راه انقلاب است و مسوولیت اصلی بر دوش جوانان است، جوانان می توانند  مسوولیت های اساسی را عهده دار شوند.

آذری جهرمی با اشاره به اینکه مشکلات و مسائل این حوزه مانند خود آن بزرگ است، تصریح کرد: با همدلی و حمایت و خیرخواهی مراجع و علما که همیشه بوده است و تلاش جوانان برخی از خدمات ارائه شده است و در همین یک سال گذشته جوانان ایرانی بر اساس نیاز و توانمندی خود اقدامات ارزشمندی داشته اند.

وی به تحریم آی پی های ایرانی توسط شرکت اپل در سال های ۸۷ و ۸۸ اشاره کرد و افزود: با این حال استفاده از گوشی های اپل فراگیرتر شد، اما امسال با ایجاد محدودیت توسط این شرکت بر اساس آمار مستند، استفاده از این گوشی ها کاهش یافت چرا که نیازمندی های افراد مانند خدمات بانکی، حمل و نقل و دیگر خدمات از طریق این گوشی ارائه نمی شود و مردم به دریافت آن خدمات نیازمندند.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه فضای مجازی فقط یک پیام رسان نیست، تاکید کرد:از  آنچه که باید انجام دهیم، فرو گذار نخواهم کرد.

بر اساس این گزارش، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ابتدای ورود به شهرستان رودبار با حضور در گلزار شهدای این شهر، به مقام والای شهدا ادای احترام کرد.

 

  • منبع خبر : ندای گیلان