عصر روز هجدهم اسفند ماه، مصادف با هفتمین سالروز تاسیس شورای عالی فضای مجازی، دانشگاه صنعتی شریف میزبان مدیران اثرگذار در حوزه فضای مجازی خواهد بود تا در مورد مسأله «صیانت و توسعه» در فضای مجازی گفتگو کنند. این برنامه به میزبانی دانشگاه صنعتی شریف و با همکاری سازمان مردم نهاد “جمعیت توسعه گران فضای […]

عصر روز هجدهم اسفند ماه، مصادف با هفتمین سالروز تاسیس شورای عالی فضای مجازی، دانشگاه صنعتی شریف میزبان مدیران اثرگذار در حوزه فضای مجازی خواهد بود تا در مورد مسأله «صیانت و توسعه» در فضای مجازی گفتگو کنند.

این برنامه به میزبانی دانشگاه صنعتی شریف و با همکاری سازمان مردم نهاد “جمعیت توسعه گران فضای مجازی پاک (فمپ)” تشکیل می شود و طی آن دبیر شورای عالی فضای مجازی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، و وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات حاضر خواهند بود. معاون دادستان کل کشور در حوزه فناوری اطلاعات، معاون فضای مجازی سازمان صداوسیما، و تنی چند از نمایندگان مجلس که در حوزه فضای مجازی فعالیت دارند نیز در این جلسه به مناظره درباره مباحث اخیر خواهند پرداخت. این گردهمایی، تعداد زیادی از فعالین فضای مجازی را به خود جذب کرده و در کنار آن، نمایشگاه دستاورد های این حوزه نیز به نمایش گذاشته خواهد شد.

دکتر رسول جلیلی، عضو شورای عالی فضای مجازی، ضمن دعوت از همه فعالین فضای مجازی برای شرکت در این برنامه افزود: با توجه به گسترش روزافزون فضای مجازی از یک طرف و ضرورت صیانت از ارزش ها، فرهنگ، هنجارها و به ویژه قشر آسیب‌پذیر کودک و نوجوان از طرف دیگر، لازم است تا چنین گردهمایی هایی بطور ادواری با هدف هم‌افزایی و تضارب آراء (گفتاوری) حول محورهای مرتبط برگزار گردد.

وی «صيانت و توسعه» در فضاي مجازي، صيانت از كودكان و نوجوانان در فضاي مجازي، دكترين فضاي مجازي پاك و آينده پژوهي توليد و عرضه محتواي پاک و قوانين، سنت ها، ارزش هاي ملي، و ديني در فضاي مجازي را به عنوان محورهای اصلی این گردهمایی یک روزه اعلام کرد.

این رویداد در روز شنبه ۱۸ اسفندماه از ساعت 14:30 الی 18 در سالن جابربن حیان دانشگاه برگزار خواهد شد و همه علاقه مندان می توانند با ثبت نام در سایت famp.ir در این برنامه شرکت کنند.

  • منبع خبر : فمپ