آیت‌الله حسین نوری همدانی ظهر امروز در دیدار جمعی از طلاب مدرسه  علمیه مهدی موعود(عج) قم با اشاره به اینکه باید از اساتید اخلاق مجرب استفاده کرد، اظهار داشت: به دلیل اینکه استاد اخلاق می‌تواند در انسان تأثیر به سزایی ایجاد کند بنابراین باید از وجود آنان در این زمینه استفاده کرد. وی بابیان اینکه […]

آیت‌الله حسین نوری همدانی ظهر امروز در دیدار جمعی از طلاب مدرسه  علمیه مهدی موعود(عج) قم با اشاره به اینکه باید از اساتید اخلاق مجرب استفاده کرد، اظهار داشت: به دلیل اینکه استاد اخلاق می‌تواند در انسان تأثیر به سزایی ایجاد کند بنابراین باید از وجود آنان در این زمینه استفاده کرد.

وی بابیان اینکه حوزه علمیه باید به برگزاری درس اخلاق اهتمام ورزد، افزود: در گذشته تمام وجود مراجع و اساتید بزرگ حوزه علمیه اخلاق بوده است، همچنین اخلاق اکنون یکی از نیازهای جامعه است که باید به آن توجه ویژه‌ای کرد.

مرجع تقلید شیعیان عنوان کرد، باید فقه اهل‌بیت (ع) را وارد زندگی خود کنیم چراکه فرهنگ اهل‌بیت (ع) آن‌چنان قوی و غنی است که در همه زمان‌ها پاسخگوی بشر است.

وی با اشاره به اینکه برخی به دنبال عدم دخالت حوزه در کار سیاسی و برخی به دنبال استقلال حوزه علمیه هستند، خاطرنشان کرد: حوزه‌ای تأثیرگذار خواهد بود که مستقل باشد بنابراین حوزه علمیه باید مستقل بماند، اما حوزه علمیه باید از نظام اسلامی دفاع کند چراکه بنیان گزار نظام حوزه علمیه است.

آیت‌الله نوری همدانی بابیان اینکه حوزه علمیه نباید به دولت‌ها وابسته باشد تأکید کرد: اگر حوزه علمیه به دولتی وابسته شد دیگر نمی‌تواند آن را نقد کند، همچنین حوزه علمیه همیشه از ارزش‌های انقلابی مردم دفاع می‌کرده است.

وی با اشاره به اینکه نظام مبتنی بر ولایت‌فقیه کارآمدترین نظام برای اداره یک کشور است، بیان کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در این سی‌وهشت سال نشان داده که کارآمدترین و جامع‌ترین نظام برای اداره کشور است.

مرجع تقلید شیعیان ادامه داد: دولت‌ها باید برای برطرف کردن برخی از مشکلات تلاش کنند تا مردم درزمینهٔ اقتصادی هم توانمند باشند.

وی بابیان اینکه دشمن در عرصه فضای مجازی فعال است، تصریح کرد: طلاب باید در عرصه فضای مجازی فعالیت داشته باشند و از آن غافل نشوند.

آیت‌الله نوری همدانی تأکید کرد: دشمنان امروز از طریق فضای مجازی فرهنگ و اعتقاد مردم را نشانه گرفته‌اند بارها به مسئولان شورای عالی مجازی تذکرات لازم داده‌شده که در فضای مجازی جدیت داشته و  آن را کنترل کنید.

منبع: خبرگزاری تسنیم