معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا از کلاهبرداری برخی از افراد سودجو با ارسال پیام به کاربران در پیام‌رسان‌های تلفن همراه خبر داد. سرهنگ رامین پاشایی معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا، در خصوص شیوه جدید کلاهبرداری از هموطنان در پیام‌رسان‌های تلفن همراه، اظهار کرد: افرادی در فضای مجازی پس از هک کردن صفحه اجتماعی پیام‌رسان‌های تلفن […]

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا از کلاهبرداری برخی از افراد سودجو با ارسال پیام به کاربران در پیام‌رسان‌های تلفن همراه خبر داد.

سرهنگ رامین پاشایی معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا، در خصوص شیوه جدید کلاهبرداری از هموطنان در پیام‌رسان‌های تلفن همراه، اظهار کرد: افرادی در فضای مجازی پس از هک کردن صفحه اجتماعی پیام‌رسان‌های تلفن همراه مانند واتس آپ، اینستاگرام، تلگرام و غیره اقدام به ارسال پیامی با مضمون درخواست وجه برای کاربران موجود در پیام‌رسان‌ها می‌کنند.

وی افزود: به عنوان مثال فردی با هک کردن صفحه اجتماعی یک کاربر در یکی از پیام‌رسان‌های تلفن همراه، پیامی با مضمون «در تصادف دچار مشکل شده‌ام و اکنون به پول نیاز دارم»، از کاربران صفحه هک شده طلب وجه می‌کند و کاربران هم با این تصور که فرد مذکور یکی از آشنایان و دوستان آن‌ها است، بدون بررسی و اطلاع از منبع ارسال کننده پیام شتاب‌زده نسبت به واریز وجه به شماره حساب اعلام شده از سوی فرد سودجو اقدام می‌کنند.

سرهنگ پاشایی به هموطنان هشدار داد: کاربران پیام‌رسان‌های تلفن همراه توجه داشته باشند که بدون بررسی شماره حساب و هویت فرد درخواست کننده وجه، مبلغی را به حساب دیگری واریز نکنند و حتما از صحت مشخصات صاحب حساب اطلاع یابند و پس از آن نسبت به جابه جایی و انتقال پول به حساب دیگری اقدام کنند.

  • منبع خبر : پایان تیتر