پروتکل شبکه باز تلگرام (TON – Telegram Open Network) یک پروژه ی شبکه چندین بلاکچینی است که توسط یک سیستم گواه اثبات سهام که قصد دارد اپیلیکشن ها و ارزهای دیجیتال جدید و غیر متمرکزی را پذیرا باشد پشتیبانی می شود. هدف بلاکچین تلگرام فراهم کردن یک بازار انبوه است که شامل ۲۰۰ میلیون کاربر […]

پروتکل شبکه باز تلگرام (TON – Telegram Open Network) یک پروژه ی شبکه چندین بلاکچینی است که توسط یک سیستم گواه اثبات سهام که قصد دارد اپیلیکشن ها و ارزهای دیجیتال جدید و غیر متمرکزی را پذیرا باشد پشتیبانی می شود.

هدف بلاکچین تلگرام فراهم کردن یک بازار انبوه است که شامل ۲۰۰ میلیون کاربر تلگرام همراه با اکوسیستمی می باشد که نیازهای آن ها را برآورده می کند.

بلاکچین تلگرام چیست؟

در حال حاضر بازار از یک ارز دیجیتال متداول و اصلی، غیر متمرکز و انعطاف پذیر که بتواند تراکنش های روزانه را در بازار انبوه انجام دهد برخوردار نیست. سرعت و مقیاس پذیری پروتکل TON آن را به یک راه حل اساسی برای این مشکلات در دنیای ارز کرده است.

گواه اثبات سهام (PoS)

در اصطلاح عامیانه PoS سیستم تایید اعتبار تراکنش های ارزهای دیجیتال است که به وسیله آن توکن هایی که در بر دارید اعتبار شما را تعیین می کنند.به سهام داران PoS اغلب سازنده گفته می شود.

بنابراین اگر به یک سازنده تبدیل شوید تعداد توکن هایی که دارید میزان اعتبار شما را مشخص می کنند و همان نقشی را ایفا می کنند که نیروی محاسبه در گواه اثبات کار بر عهده دارد.

با این وجود انتخاب سازنده برای ایجاد بلاک بعدی تصادفی است بدین طریق از انحصار پیشگیری شده و دارایی ها کنترل می شوند.

گواه اثبات کار (PoW)

در اصطلاح عامیانه، PoW مکانیزم اصلی استخراج ارزهای دیجیتال می باشد.

در اصل یک استخراج کننده (شما یا هر فرد دیگر) الگوریتم های پیچیده ای را حل می کند بدین طریق ارزهای دیجیتالی مانند بیت کوین و مونرو ایجاد می شوند.

این فرآیند استخراج اساسا تراکنش ها را تایید کرده و ارزهای جدیدی تولید می کند.

به یاد داشته باشید که الگوریتم ها به قدری پیچیده هستند که به یک قدرت محاسبه بالا یا ابزارهای استخراج قوی نیاز دارید بخصوص برای ارزهایی که نیروی زیادی را برای استخراج می طلبند مانند بیت کوین و اتریوم.

امتیازات مثبت

مزایای بلاکچین تلگرام نسبت به سایر پروژه های ارزهای دیجیتال

۱٫کارایی شبکه باز تلگرام
بلاکچین تلگرام به گونه ای طراحی شده است که سرعت و مقیاس پذیری فوق العاده ای دارد.

نخست، این بدان معناست که می تواند میلیون ها تراکنش را در ظرف یک ثانیه پردازش کند.دوم، این شبکه می تواند میلیون ها تراکنش فعال و میلیون ها اپیلیکیشن را بدون پادرمیانی مقیاس پذیری خود مدیریت کند.

مشکل بازار برطرف شده است
اجازه دهید این موضوع را به زبان ساده برای شما توضیح دهیم.

فرض کنید پیامی را ارسال کرده و برای پاسخ آن می بایست یک ساعت منتظر بمانید.قطعا این کار خسته کننده به نظر می رسد.

به طور خلاصه شبکه های بلاکچین معروف _ بیت کوین و اتریوم _ به ترتیب ۷ و ۱۵ تراکنش را در ثانیه انجام می دهند.

این ظرفیت باعث می شود این شبکه ها برای جایگزینی تکنولوژی هایی مانند Mastercard و VISA توانایی کافی نداشته باشند.به علاوه این محدودیت کارمزد تراکنش ها را نیز افزایش می دهد.

سرعت و مقیاس پذیری TON یک راه حل اساسی برای برطرف کردن این شکاف در دنیای ارزهای دیجیتال است.

۲٫کاربرد آسان بلاکچین تلگرام
شبکه باز تلگرام رابط های کاربری مشهود و مستقیمی را اجرا می کند که بدین طریق کاربران می توانند به آسانی عمل سفارش، خرید و انتقال دارایی ها را انجام دهند همچنین قابلیت های بصری آن باعث اجرای راحت برنامه های غیر متمرکز می شود.

بررسی بلاکچین تلگرام

قابلیت های بصری اساسا وظایف کارآمدی را پوشش می دهند و باعث می شوند کاربران به آسانی از آن ها بهره مند شوند همچنین موجب تعامل عملکردها با یکدیگر نیز می شوند.

برای مثال، فرآیند پرداخت با سرویس های بلاکچین تلگرام علاوه بر این که از نظر بصری جذابیت هایی دارد خطاهای انسانی را نیز اصلاح کرده و راه حل هایی را ارائه می دهد که باعث می شوند فضای مجازی برای شما تجربه ای لذت بخش باشد.

اگر تاکنون ارزهای دیجیتال خریداری کرده اید احتمالا پی برده اید که حتی نباید یک عدد از آن ها را بر روی کلیدهای عمومی/خصوصی خود از دست بدهید.

به عبارت دیگر از دست دادن یک میلیون دلار بسیار راحت است.

خرید، فروش و ذخیره ارزهای دیجیتالی مانند بیت کوین و اتریوم می تواند وظیفه ای دشوار و پیچیده باشد.

مدیریت یک عدد ارز دیجیتال مهارت و هوشیاری زیادی را می طلبد پس می توانید حدس بزنید که انجام چندین تراکنش تا چه حد سخت خواهد بود.

فناوری بلاکچین تلگرام قصد دارد از پیچیدگی و خطر نگه داری ارزهای دیجیتال کاهش دهد و باعث آسایش خاطر شما شود.

۳٫کاربران فعال تلگرام
در حال حاضر (۲۰۱۸) تلگرام از ۲۰۰ میلیون کاربر برخوردار است. مزیت بلاکچین تلگرام نسبت به سایر شبکه های بلاکچین حضور یک پلتفرم آماده جهت تست کردن پذیرش کاربر است.

این قابلیت بدین معناست که کمپانی زمان و زحمت کمتری را صرف تست کردن و تصویب محصولات می کند.

در اصل نرخ بازگشت سرمایه شما باید سریعا انجام شود.به یاد داشته باشید که با وجود نوسانات دنیای ارزهای دیجیتال امن ترین مکان برای ROI (نرخ بازگشت سرمایه) نزد شماست. هرچه که زودتر آن را دریافت کنید بهتر است.

استفاده از شبیه سازهای فراوان برای تست یک شبکه ارز دیجیتال بدون هیچ ضمانتی می تواند یک کار هزینه بر و وقت گیر باشد

هر چه که پروژه های ارزهای دیجیتال از مقدار بیشتری ارز برخوردار باشند از مزیت دربرداشتن یک بازار انبوه که بتواند به عنوان یک پلتفرم آزمایشی کار کند بی بهره خواهد ماند.

بدیهی است استفاده از برنامه های شخص ثالث امکان پذیر است اما برای ROI خود هزینه و زمان زیادی را باید صرف کنید.

تلگرام از ۲۰۰ میلیون کاربر برخوردار بوده (تا سال ۲۰۱۸) در نتیجه یک تست بازاریابی آماده را برای محصولات و سرویس های TON فراهم کرده است.

بنیادهای آینده بلاکچین تلگرام
قبل از سرمایه گذاری در بلاکچین تلگرام یا خرید توکن های GRAM باید بررسی کنید که آیا این سرمایه گذاری در دراز مدت برای شما سودی به همراه خواهد داشت یا خیر.در ادامه جزئیات مهم پروژه توضیح داده شده اند.

یکی از دلایل اصلی پر طرفدار بودن بلاکچین تلگرام توانایی آن در ادغام خدماتی که فراهم می کند با برنامه های پیام رسان شخص ثالث و شبکه های اجتماعی است.

این قابلیت باعث می شود که TON دنیای ارزهای دیجیتال متمرکز و غیرمتمرکز را با هم یکی کند.

پراکسی TON
حفظ حریم خصوصی به صورت آنلاین یکی از مسائلی است که هیچ قانونی تاکنون آن را عملا تصویب نکرده است.

با وجود قوانین بسیاری که آزادی بیان را سرکوب می کنند زمینه سرکشی دیگران به حریم خصوصی شما فراهم می شود.

در واقع عدم توانایی در بیان عقاید بخصوص در فضای مجازی می تواند باعث آسیب روحی شود.

پراکسی بلاکچین تلگرام یا رمزشناسی (ابزاری که ردگیری فعالیت ها را در اینترنت ناممکن می سازد) برای حفاظت از حریم شخصی و ناشناس ماندن شما طراحی شده است.

پراکسی TON راه کارهای Tor را عرضه کرده و آدرس های IP و هویت کاربران را بر روی گره های TON مخفی نگه می دارد.

به واسطه TON DNS و TON P2P Network (شبکه همتا به همتای TON) می توانید سانسور کردن را در سرویس هایی از قبیل تلگرام غیر ممکن کنید.

فضای ذخیره بلاکچین تلگرام
شبکه باز تلگرام یک تکنولوژی توزیع یافته است که یک سیستم ذخیره سازی را برای فایل ها فراهم می کند.یکی از مزایای اصلی این تکنولوژی دسترسی آن به به تورنت است.

فناوری تورنت از اشتراک گذاری همتا به همتای فایل ها پشتیبانی می کند یعنی کاربر بر روی سیستم برای تحویل یک محصول نیاری ندارد که به یک فرد متکی باشد.

برای مثال اگر می خواهید یک آلبوم دریافت کنید این قابلیت توسط یک شخص فراهم نمی شود. در عوض سیستم، فایل ها را از طرف گروهی از افراد به دست می آورد.

این رویکرد سریع بوده و از مدت زمانی که برای دریافت یک فایل نیاز است می کاهد همچنین هزینه سرویس ها را برای کاربران کاهش می دهد.

فضای ذخیره سازی TON از تکنولوژی قراردادهای هوشمند بهره می برد که دسترسی پذیری را فراهم می کند.

به علاوه فضای ذخیره سازی TON روش هایی را برای مدیریت بهتر برنامه های غیر متمرکز و پیچیده ای مانند تلگرام یا یوتیوب که مستلزم فضای ذخیره سازی زیادی هستند عرضه می کند.

سرویس های TON
بلاکچین تلگرام پلتفرمی را فراهم می کند که عموم افراد را قادر می سازد از سرویس های شخص ثالث به راحتی استفاده کنند.

در اصل، توسعه دهندگان قصد دارند با فراهم کردن برنامه ها و سرویس های غیر متمرکزی که بر روی قراردادهای هوشمند اجرا می شوند سود کسب کنند.

سرویس های TON یک رابط کاربری مشابه با گوشی هوشمند را ایجاد می کنند که استفاده از آن آسان بوده و یک مرورگر غیرمتمرکز می باشد که باعث می شود احساس وب گردی به شما دست دهد.

DNS شبکه باز تلگرام
هدف TON DNS این است که دسترسی به سرویس های غیرمتمرکز را آسان کند. در اصل این تکنولوژی این امکان را برای کاربران فراهم می کند تا همانند وب گردی به سرویس ها دسترسی داشته باشند.

TON DNS واژگان و اسامی خوانا برای انسان را به گره های شبکه، حساب ها و قراردادهای هوشمند واگذار می کند.

پرداخت های بلاکچین تلگرام
پلتفرم پرداخت های TON امکان تراکنش به صورت خارج از زنجیره بین بات ها و کاربران سرویس ها را فراهم می کند.

این بدان معناست که بر خلاف تراکنش های موجود در زنجیره که توسط بلاکچین تایید می شوند تراکنش های پلتفرم TON خصوصی بوده و توسط بلاکچین تایید نمی شوند.

یک قابلیت از زمانی که صرف تایید تراکنش ها می شود کاسته در نتیجه کارمزد تراکنش ها را نیز کاهش می دهد.

آیا توکن GRAM یکی از روش های کلاهبرداری محسوب می شود؟
اگر پس از این که اولین بار نام توکن GRAM را شنیدید به سایت www.gramtoken.iothen مراجعه کنید احتمال این که از شما کلاهبرداری شود بسیار زیاد است.

ارز تلگرام

در اصل این دورف (موسس تلگرام) نیست که از شما کلاهبرداری می کند بلکه هکرهای قلابی آنلاین و فراوانی وجود دارند که سعی دارند به هر طریقی به شما ضربه بزنند.

در واقع دنیای ارزهای دیجیتال به گونه ای است که یا می توانید در آن سود فراوان کسب کنید یا با راحتی همه چیز خود را از دست بدهید.

در آخر این مقاله نکاتی برای پیش گیری از قرار گرفتن در معرض کلاه برداری توضیح داده شده اند.

سرمایه گذاری در شبکه باز تلگرام (بلاکچین تلگرام)
تلگرام توجهات زیادی را در دنیای ارزهای دیجیتال به خود جلب کرد تا این که عرضه اولیه سکه (ICO) آن راه اندازی شد.

بر خلاف سایر ICOها که به سختی ۵۰% بودجه کسب می کردند، تلگرام مجبور شد تا عمل دریافت بودجه از سرمایه گذران را متوقف کند.

در اولین مرحله موفقیت آمیز ۸۵۰ میلیون دلار به دست آمد و سرمایه گذاران اصلا برای بلاکچین تلگرام تقلا نکردند. به دلیل تورم، قیمت هر توکن GRAM از ۰٫۳۷ دلار به ۱٫۳۳ دلار افزایش یافت.

تلگرام (توکن های GRAM) به گونه ای برنامه ریزی کرده است که از فروش توکن های GRAM به سرمایه گذاران ۱٫۷ بیلیون دلار به دست آورد.

از این گذشته در یکی از روزنامه های روسیه ای منتشر شد ICO تلگرام احتمالا از فروش توکن به سرمایه گذاران کوچکتر ۳ بیلیون دلار به دست خواهد آورد.

در حال حاضر همان طور که Token Data نشان می دهد TON با به دست آوردن ۱٫۷ بیلیون دلار در ردیف دوم پروژه هایی که از ICO بیشترین بودجه را کسب کرده اند قرار گرفته است.

سرمایه گذاری در شبکه باز تلگرام (TON) خرید توکن های GRAM
مشارکت عموم در عرضه اولیه سکه تلگرام (ICO) بعید به نظر می رسد با این وجود اذعان شده است که این تکنولوژی قصد دارد با سایر پروژه های ارزهای دیجیتال مانند اتریوم رقابت کند.

به نظر می رسد که فرصت سرمایه گذاری در پروژه هایی که مبتنی بر TON هستند پایان ناپذیر است.

احتمال دارد در آینده نرم افزارهای غیر متمرکزی (DApps) از قبیل VeChain,TRON , ICON, Augur, Funfair,Golem و EOS بر روی شبکه اتریوم اجرا شوند.

بنابراین اگر موسس و مدیر عامل تلگرام، پاول دوروف و تیمش پیامی دهند فرصت های بی شماری برای سرمایه گذاری در برخی DApps هایی دارید که بر روی TON اجرا می شوند.

خرید ارزهای دیجیتال و سرمایه گذاری در ICO
از زمانی که بحث سرمایه گذاری های آنلاین بر سر زبان ها افتاده است موارد زیادی دستخوش تغییر شده اند.سرمایه گذاری در بازارهایی مانند Copywriting و Amazon FBA امری بسیار خطیر است.

خرید توکن های GRAM
بعد از آشنایی با بلاکچین تلگرام حالا ما به شما خرید توکن های GRAM را توصیه می کنیم زیرا هرآن چه که به خوبی از آن نگه داری شده تا همه افراد قابلیت دسترسی به آن را نداشته باشند ارزش خرید و سرمایه گذاری را دارد.

البته نباید این را فراموش کرد که اگر در چین هستید ICO در صدر فقره هایی قرار دارد که ممنوع اعلام شده اند.

دریافت مبالغ بیلیون دلاری تلگرام از ICO سر و صدای زیادی به پا کرده است

به نظر می رسد که ICO تلگرام در توسعه پلتفرمی که وارد کننده اینترنت غیر متمرکز به زندگی افراد است رکود را شکسته است اما این موضوع از زمانی که پشتیبانان اولیه توکن های خود را به منظور دریافت سود هنگفت فروختند سر و صدای زیادی به پا کرد.

اخیرا کمپانی فروش عمده ICO خود را کنسل کرده است.

نشریه Wall Street در گزارشی مبنی بر این که شرکت پس از دریافت ۱٫۷ بیلیون دلار از طریق فروش خصوصی به سرمایه گذاران فروش عمومی ICO خود را لغو کرد منتشر کرد.

هدف اصلی تلگرام ایجاد بلاکچین تلگرام (شبکه باز تلگرام) است _ یک پلتفرم مبتنی بر بلاکچین که برنامه پیام رسان خود را که ۲۰۰ میلیون کاربر فعال دارد توسعه داده است و از سرویس هایی مانند پرداخت ها، ذخیره فایل ها، مرورگر ضد سانسور و برنامه های غیر متمرکزی که پذیرای پلتفرم هستند برخوردار می باشد.

طبق وایت پیپر رسمی قرار بر این بوده است که از هردو سرمایه گذاران خصوصی و عمومی مبلغی بالای ۱٫۲ بیلیون دلار دریافت شود.

تلگرام قبل از لغو کلی فروش عمومی مبلغی بالای ۱٫۷ بیلیون دلار به دست آورد زیرا پیش از این به قدری پول به دست آورده بود تا بتواند TON بدون خطر جریان یافتن در کمیسیون بورس اوراق بهادار ICO به واسطه تقاضای پول از عموم توسعه دهد.

نتیجه این بود که افراد عادی نمی توانند توکن GRAM تلگرام را تا زمانی که در صرافی ها عرضه شود خریداری کنند.

در حال حاضر مشخص نیست که در چه زمانی در اختیار صرافی ها قرار می گیرد.اما به دلیل تقاضای زیاد برای این برنامه پیام رسان و تخفیف ویژه برای پشتیبانان اولیه، یک بازار ثانویه برای خرید و فروش توکن ها به تازگی پدید آمده است.

یکی از منابع می گوید سرمایه گذاران اولیه ای که بخشی از توکن ها را به قیمت ۰٫۳۷ دلار خریداری کرده اند سخت پی گیر این موضوع هستند که آن ها را به قیمت ۱٫۳ دلار به فروش برسانند.

TechCrunch می داند که معاملات زیادی وجود دارد که از نظر نرخ اختلاف بسیار کمی با یکدیگر دارند اما سایر دلالان نیز خواهان سود هستند.

تعدادی از دلال ها به دنبال این هستند که با برقراری ارتباط بین فروشنده و خریدار پاداش به دست بیاورند.

این ها تنها نمونه ای از معاملات غیر رسمی بود که پس از این که فروش عمومی ICO لغو شد، پشتیبانان اولیه ای که توکن های GRAM را خریداری کرده بودند معمولا در آن ها شرکت دارند.

علاوه بر این، تخفیف بالای ۵۰ درصدی که برای این توکن در نظر گرفته شده است باعث شده است که خرید تعداد زیادی از آن ها آسان گردد.

البته این کاهش قیمت در بین کوین، اتریوم و سایر ارزهای دیجیتال بدین معنا نیست که خرید آن ها هیچ خطری در پی ندارد.

یکی از منابع دیگر به TechCrunch گفت که تلگرام از فروش های غیر رسمی آگاه است اما از آن جایی که آن ها هیچ قانونی را نقض نمی کنند _ زیرا ICO ها تحت نظارت نیستند _ کاری از دست تلگرام بر نمی آید.

مشکلی که این قضیه به وجود می آورد این است که ممکن است بازار تحت تاثیر قرار گیرد و با این قیمتی که برای فروش توکن ها در نظر گرفته شده است قرار گرفتن نام آن ها در فهرست صرافی ها یا تعیین یک قیمت پس از ICO برای آن ها دشوار و پیچیده شود.

گذشته از این، این واقعیت که تلگرام در این مرحله تحت کنترل دولت مرکزی نیست چندان خوب به نظر نمی رسد.

ICO تلگرام نسبت به سایر پروژه ها افزایش چشمگیری داشته است _ تقریبا ۲۵۰ میلیون دلار از Filecoin علاوه بر ICO.

صرف نظر از فرآیند فروش این پروژه به دلیل مبهم بودن شدیدا نقد شده است.چارلز نویس از موسسه پانترا کپیتال با وایت پیپری که ضرورتا فهرستی از مواردی است که تنها آرزویی بیش نیستند و در صورت عدم بروز هیچ گونه مشکلی امکان دارد تحقق یابند آن را فرصت طلبانه می نامد.

MIT Technology Review آن را جالب توجه اما صرفا ایده می داند در حالی که سایرین بر این اشاره دارند که بیشتر این تئوری بازیافتی از سایر پروژه ها می باشد.

چالش اصلی تلگرام چیزی فراتر از ICO است. دولت روسیه پس از این که این برنامه پیام رسان تحت کنترل یک کمپین نوپای سانسور که بسیاری از آدرس های IP (حدود ۱۹ میلیون) را از بین برد از این پروژه خارج شد و این رویکرد را برای سایر سرویس ها مانند Twitch ,Slack , Soundcloud ,Viber ,Spotify ,Fifa و Ninetendo اعمال کرد.

  • منبع خبر : اقتصاد برتر