انگلیس از شبکه اجتماعی فیس بوک درخواست کرده تا دکمه لایک را به گونه ای حذف کند که تنها افراد بالای ۱۸ سال بتوانند از آن استفاده کنند. این درخواست در قالب مجموعه ای از ۱۶ قانون جدید انگلیس برای استفاده افراد زیر ۱۸ سال از شبکه های اجتماعی تنظیم شده است. پیش نویس این […]

انگلیس از شبکه اجتماعی فیس بوک درخواست کرده تا دکمه لایک را به گونه ای حذف کند که تنها افراد بالای ۱۸ سال بتوانند از آن استفاده کنند.

این درخواست در قالب مجموعه ای از ۱۶ قانون جدید انگلیس برای استفاده افراد زیر ۱۸ سال از شبکه های اجتماعی تنظیم شده است.

پیش نویس این طرح برای اعمال محدودیت هایی در زمینه استفاده از شبکه های اجتماعی مدتی است توسط نهادهای نظارتی و رگولاتوری انگلیس آماده شده است.

از جمله دیگر درخواست های مطرح شده می توان به ممنوعیت ردگیری جوانان، تقویت سیستم کنترل سن واقعی کاربران شبکه های اجتماعی، محدود کردن جمع اوری، استفاده و به اشتراک گذاری داده های مربوط به افراد زیر ۱۸ سال و اطلاع رسانی به کودکان در مورد کنترل یا عدم کنترل فعالیت های آنلاین آنها اشاره کرد.

هدف از این درخواست ها کنترل رفتارهای احساسی و گاه خطرناک افراد کم سن و سال در شبکه های اجتماعی و حفاظت بیشتر از آنها در محیط دیجیتال است. همچنین مجازات هایی تا سطح ۲۰ میلیون یورو برای شرکت های متخلف در این زمینه در نظر گرفته شده است.

  • منبع خبر : خبرگزاری فارس