وزیر کشور در یادداشتی درباره ترور یک طلبه در همدان نوشت: یکی از راه های پیشگیری و مقابله با اقدامات غیر قانونی و خشونت آمیز، مراقبت دائمی و موثر همه مردم در فضای مجازی و ارائه گزارش به مراجع ذیربط است. عبدالرضا رحمانی فضلی امروز- دوشنبه- در این یادداشت در صفحه اینستاگرام خود بیان کرد: […]

وزیر کشور در یادداشتی درباره ترور یک طلبه در همدان نوشت: یکی از راه های پیشگیری و مقابله با اقدامات غیر قانونی و خشونت آمیز، مراقبت دائمی و موثر همه مردم در فضای مجازی و ارائه گزارش به مراجع ذیربط است.

عبدالرضا رحمانی فضلی امروز- دوشنبه- در این یادداشت در صفحه اینستاگرام خود بیان کرد: حادثه تلخ و دردناک ترور یک طلبه حوزه علمیه در همدان نشان داد فضای مجازی در کنار وجوه مثبت و ارزشمند می تواند بسترساز جنایت و اتفاقات تاسف باری باشد.
وی در این یادداشت تصریح کرد: در هیچ نقطه از جهان حتی کشورهای تولید کننده و میزبان این تکنولوژی ارتباطاتی نوین، آزادی عمل کاربران تا مرز هرج و مرج طلبی و ولنگاری در فعالیت های اجتماعی مشاهده نشده و برای استفاده کاربران قوانین سختگیرانه ای اعمال می شود.
وزیر کشور در این یادداشت همچنین بیان کرد: یکی از راه های پیشگیری و مقابله با اقدامات غیر قانونی و خشونت آمیز، مراقبت دائمی و موثر همه مردم در فضای مجازی و ارائه گزارش به مراجع ذیربط می باشد.
رحمانی فضلی در ادامه این پیام عنوان کرد: باید دقت داشت بیان و انتشار مطالب ناامید کننده و سیاه نمایی به هر عنوان و بهانه و با هر درجه و نسبتی زمینه ساز بروز واکنش های روانی غیر قابل کنترل از سوی عده ای بیمار می باشد.
وی در این پیام یادآور شد: بهترین روش اعمال محدودیت هدفمند در فضای مجازی، کنترل مداوم و دقیق مردم در انتشار مطالب و تصاویر و همچنین گزارش سریع تخلفات به مراجع ذی صلاح می باشد.
وزیر کشور در این پیام خاطرنشان کرد: لازم است در این خصوص بسترهای مناسب و امن دیجیتالی برای کسب اطلاعات مردمی مهیا و در دسترس عموم قرار گیرد.
رحمانی فضلی توضیح داد: خشونت فقط ترور فیزیکی نیست، بلکه دروغ پردازی، تحریک احساسات مردمی به طرق مختلف مانند توهین و اهانت، فخر فروشی و اشرافیگری، مایوس کردن مردم و ترویج ناامیدی هم از موارد زمینه های بروز خشونت کور به شمار می رود.

  • منبع خبر : آفتاب