کاملا هریس سناتور امریکایی تازه‌ترین سیاستمدار در این کشور است که از ایده دوتکه شدن فیس بوک دفاع کرده است. پیش از این الیزابت وارن سناتور دیگر امریکایی از این نظر دفاع کرده بود. خانم هریس در مصاحبه‌ای با سی ان ان گفته، وی بر این باور است که آمریکا باید به طور جدی نگاهی […]

کاملا هریس سناتور امریکایی تازه‌ترین سیاستمدار در این کشور است که از ایده دوتکه شدن فیس بوک دفاع کرده است. پیش از این الیزابت وارن سناتور دیگر امریکایی از این نظر دفاع کرده بود.

خانم هریس در مصاحبه‌ای با سی ان ان گفته، وی بر این باور است که آمریکا باید به طور جدی نگاهی به این موضوع بیندازد. فیس بوک مجموعه‌ای است که قانون گذاری موثری در مورد آن انجام نشده است.

وی ضمن اظهارنگرانی در مورد ظرفیت‌های فراوان فیس بوک و امکان سواستفاده این شرکت از انحصار خود بر بازار شبکه‌های اجتماعی خواستار دو تکه شدن آن برای جلوگیری از تداوم این روند شده است.

روز گذشته کریس هاگ یکی از موسسان فیس بوک نیز از کمیسیون فدرال ارتباطات آمریکا خواست تا هر چه سریع تر برای تقسیم فیس بوک به دو شرکت مجزا اقدام کند. وی نیز از انحصارطلبی فیس بوک و نقض حریم شخصی کاربران این شبکه اجتماعی اظهار نگرانی کرده است.

سناتور امی کلوبچار نیز به دلایل مشابهی همین خواسته را مطرح کرده است و سناتور کوری بوکر نیز خواستار اعلام موضع سریع تر رئیس جمهور امریکا در این زمینه شده است. مارک زاکربرگ موسس و مدیرعامل فیس بوک هنوز در این زمینه واکنش رسمی از خود نشان نداده است.

  • منبع خبر : خبرگزاری فارس