یک جامعه‌شناس با اشاره به وقوع جرم‌های متعدد در فضای مجازی به دستگاه قضائی پیشنهاد داد تا با اتخاذ برنامه ویژه‌ای چاره‌ای برای مقابله با جرائم بیندیشد. حسن میرزاخانی با انتقاد از وقوع جرم‌های مختلف در فضای مجازی گفت: فضای مجازی در کنار مزایایی که دارد، معایب و عوارض خطرناکی برای افراد به‌ویژه نوجوانان دارد، […]

یک جامعه‌شناس با اشاره به وقوع جرم‌های متعدد در فضای مجازی به دستگاه قضائی پیشنهاد داد تا با اتخاذ برنامه ویژه‌ای چاره‌ای برای مقابله با جرائم بیندیشد.

حسن میرزاخانی با انتقاد از وقوع جرم‌های مختلف در فضای مجازی گفت: فضای مجازی در کنار مزایایی که دارد، معایب و عوارض خطرناکی برای افراد به‌ویژه نوجوانان دارد، چراکه در این فضا دختران و پسران بدون هیچ شناختی با یکدیگر آشنا می‌شوند و بعضاً این آشنایی موجب تضعیف بنیان خانواده شده و زمینه را برای روابط نامشروع مهیا می‌کند، به‌طوری که طبق گزارشات اکثر روابط نامشروع در جامعه از فضای مجازی آغاز می‌شود.

این جامعه‌شناس ادامه داد: امروزه فضای مجازی علاوه بر تشدید موضوع بی‌حجابی، عفت جامعه را هدف گرفته است و برای مثال خانم مسیح علی‌نژاد فعالیت گسترده‌ای در شبکه اینستاگرام دارد که متأسفانه تا حدودی هم توانسته با روش‌های خود دختران ایرانی را گمراه کند، لذا دستگاه قضائی با توجه به حجم بالای جرائم رخ داده در فضای مجازی یا باید تدابیری را برای شبکه اجتماعی اینستاگرام داشته باشد یا این شبکه را فیلتر کند.

وی گفت: امروزه کلاهبرداری‌های مختلفی در فضای مجازی رخ می‌دهد و به‌طور کلی عده‌ای این فضا را برای اقدامات مجرمانه خود درنظر گرفته‌اند. از طرفی اخیراً نیز خرید و فروش سلاح در فضای مجازی رواج پیدا کرده است که این امر می‌تواند تبعات جبران‌ناپذیری را برای جامعه داشته باشد.

میرزاخانی خاطرنشان کرد: درحقیقت معایب و عوارض فضای مجازی از مزایای آن بیشتر شده که باید در این خصوص چاره‌ای اندیشیده شود.

  • منبع خبر : آنا