به گزارش خبرگزاری تسنیم از کاشان، حجت‌الاسلام مسعود عالی شامگاه شنبه در جلسه بصیرتی مسجد سلمان فارسی کاشان اظهار داشت: خانواده یکی از ارزش‌های الهی است که شیطان مداوم به آن حمله می‌کند و در اهمیت آن همین بس که محل تربیت همه از کوچک و بزرگ بر شمرده می‌شود. استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه […]

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کاشان، حجت‌الاسلام مسعود عالی شامگاه شنبه در جلسه بصیرتی مسجد سلمان فارسی کاشان اظهار داشت: خانواده یکی از ارزش‌های الهی است که شیطان مداوم به آن حمله می‌کند و در اهمیت آن همین بس که محل تربیت همه از کوچک و بزرگ بر شمرده می‌شود.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه انسان در مسافرت، مسائل مالی و هنگام عصبانیت نمی‌تواند ظاهرسازی کند، افزود: هر سه مورد در خانواده پیش می‌آید و به فرد کمک می‌کند نقاط ضعف و قوت خود را بشناسد و باید توجه کرد که ما تحت فرهنگ جهانی هستیم و همان طور که سکولار جهانی تقدس ستیز است برای خود تقدس‌هایی مانند هولوکاست دارد.

وی از پدر و مادر، همسر و فرزندان به عنوان ارکان خانواده نام برد و خاطرنشان کرد: رشد ما در گرو انسجام این ارکان است و نباید پدر و مادر فراموش شوند و در عین حال حرمت آنان حفظ شود ولی در فضای مجازی عکس آن در حال ترویج است.

عالی گفت: امانت، وفای به عهد و احسان بین مسلمان و غیرمسلمان مشترک است و لازم است افراد به پدر و مادر خود احسان کنند و اگر به رحمت خدا رفته‌اند تا چهل روز از ظهر پنجشنبه تا ظهر جمعه یک ساعت به سر قبر آن‌ها برود برکات الهی به زندگی فرد سرازیر می‌شود.

وی از فضای مجازی به عنوان رقیب تربیتی خانواده نام برد و ابراز داشت: فضای مجازی در عین حال که می‌تواند یک فرصت و ابزاری برای تبلیغ دین باشد، تهدید بزرگی نیز محسوب می‌شود و شاه کلید مقابله و رقیب تربیتی صمیمی بودن با خانواده است.

استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: کارهای نیک داخل خانه چندین برابر بیرون از خانه ثواب دارد و در این باب پیامبر اکرم(ص) می‌فرماید که اگر فردی فرزندش را ببوسد با هر بوسه که نشان صمیمیت است، خدا یک درجه در بهشت به او می‌دهد که به اندازه 500 سال بندگی کردن است.

عالی بیان داشت: یک فرد برای اینکه مومن کامل باشد باید دین و نیز نقطه مقابل دین، باید شیطان اصلی را که خستگی ناپذیر است و انسان‌های شیطان صفت را که به دلیل نا محدود بودن ذات بعضا از شیطان اصلی فراتر می‌رود بشناسد.