رسانه‌های اجتماعی در حال تغییر نحوه دریافت اخبار ما هستند، و تعداد بیشتری از مردم توسط فیس بوک، یوتیوب و توییتر از اخبار مطلع می‌شوند. براساس یک مطالعه توسط موسسه تحقیقات روزنامه نگاری رویترز، بیش از ۵۱ درصد از کاربران آنلاین حداقل یک بار در هفته اخبار خود را از رسانه‌های اجتماعی دریافت می‌کنند. اعتقاد […]

رسانه‌های اجتماعی در حال تغییر نحوه دریافت اخبار ما هستند، و تعداد بیشتری از مردم توسط فیس بوک، یوتیوب و توییتر از اخبار مطلع می‌شوند.

براساس یک مطالعه توسط موسسه تحقیقات روزنامه نگاری رویترز، بیش از ۵۱ درصد از کاربران آنلاین حداقل یک بار در هفته اخبار خود را از رسانه‌های اجتماعی دریافت می‌کنند.

اعتقاد بر این است که این موضوع عمدتا به دلیل افزایش استفاده از تلفن‌های هوشمند است.

این روند به ویژه در کشورهای در حال توسعه مرتبط است که دسترسی محدود به منابع خبری مستقل وجود دارد.

جای تعجب نیست که بیشترین گروه جمعیتی ۱۸ تا ۲۴ ساله بوده که ۲۸ درصد آن‌ها منبع اصلی اخبار را رسانه‌های اجتماعی می‌دانند (تنها ۲۴ درصد از آنها گفته‌اند که از تلویزیون اخبار را دنبال می‌کنند).

فیس‌بوک، یوتیوب و توییتر پلتفرم جدید رسانه‌های اجتماعی است. البته، این روند برای کسب و کارهای سنتی اخبار و خبرگزاری‌ها، که به طور منفی بر جریان درآمد آنها تاثیر می‌گذارد، مخرب است.

این گزارش بر اساس نظرسنجی YouGov از بیش از ۵۰،۰۰۰ مصرف کننده اخبار آنلاین در ۲۶ کشور است.

  • منبع خبر : خبر آنلاین