در این گزارش با راه‌های اصولی برای به دست آوردن فالوور در شبکه‌های اجتماعی آشنا شوید. جهان امروز با ارتباطات وسیع میان افراد شناخته می‌شود. بخش قابل توجهی از زندگی ما توسط همین روابط اجتماعی تعیین می‌شوند و هرچه کیفیت این روابط بالاتر باشد، سطح زندگی و به تبع آن حوزه کسب‌وکار نیز ارتقاء خواهد […]

در این گزارش با راه‌های اصولی برای به دست آوردن فالوور در شبکه‌های اجتماعی آشنا شوید.

جهان امروز با ارتباطات وسیع میان افراد شناخته می‌شود. بخش قابل توجهی از زندگی ما توسط همین روابط اجتماعی تعیین می‌شوند و هرچه کیفیت این روابط بالاتر باشد، سطح زندگی و به تبع آن حوزه کسب‌وکار نیز ارتقاء خواهد یافت. البته در زمانه فعلی، تصور ارتباط میان انسان‌ها بدون ابزار‌های ارتباطی جدید و فناوری‌های دیجیتال امکان‌پذیر نیست. بی‌شک رسانه‌های اجتماعی راهی سریع، رایگان و موثر برای ارتقاء کسب و کار خانگی شما است.

شکی نیست که هم‌اکنون اینستاگرام یکی از محبوب‌ترین شبکه های اجتماعی در کل دنیا و کشور ماست. هر کجا که مخاطبان زیادی در آن فعالیت داشته باشند بهترین مکان برای تبلیغات، بازاریابی، برندسازی و در کل راه‌اندازی کسب‌وکار جدید است. همانطور که می‌دانید دارایی هر کسب و کاری در اینستاگرام تعداد دنبال کنندگانش است، پس فالوور در اینستاگرام خیلی مهم است؛ البته فالوورهای واقعی و علاقه‌مند به کسب و کارتان. اما چگونه می‌توان دنبال کنندگان یک پیج را افزایش داد؟

اگر شما کاربر چندین و چند ساله اینستاگرام باشید مطمئناً می‌دانید روش‌های زیادی برای بالا بردن فالورهای اینستاگرام وجود دارد ولی اکثرا روش‌های ناکارآمدی محسوب می‌شوند؛ روش‌هایی که تعداد فالور را به چند برابر افزایش پیدا می‌دهند اما تعداد لایک‌ها به یک سوم آن تعداد نیز نمی‌رسد.

چگونه می توان دنبال کنندگان خود را در رسانه های اجتماعی افزایش داد؟

اگر شما از آن دسته افراد هستید که در شبکه‌های اجتماعی عضوید و تعداد فالورهای شما یک مزیت محسوب می‌شود پس شکی نیست که درخواست‌های زیادی برای فروش پیجتان  خواهید داشت. حتی شده بارها وسوسه شوید که از این دنبال‌کننده‌ها استفاده کنید اما هرچند که این کار مشکلاتی را برای شما در پی خواهد داشت مانند اینکه حساب کاربری خود را از دست خواهید داد.

در ادامه نکاتی برای افزایش فالورهای رسانه‌های اجتماعی را از نظر می‌گذرانید.

۱. ثابت قدم باشید

فضای مجازی همچون حیات وحش است،  پس اگر می‌خواهید در آن به بقا ادامه دهید باید بهترین حالت خود را به نمایش بگذارید. این شمایید که باید نام و پیام خود را در چشمان مخاطب به گونه‌ای به نمایش بگذارید که از یاد نروید. باید به گونه‌ای مطلب منتشر کنید که در میان مطالب منتشر شده به فراموشی سپرده نشود. پس بر روی کسب و کار خود در شبکه‌های اجتماعی پافشاری کنید و خاص بدرخشید تا همه مشتاق باشند یکی از فالورهای شما باشند.

چگونه می توان دنبال کنندگان خود را در رسانه های اجتماعی افزایش داد؟

۲. با مخاطبان خود گفت‌و‌گو کنید

سلائق افراد متفاوت است، پس بهترین راه برای اینکه به سلیقه افراد پی برده شود این است با آن ها به گفتگو بپردازید. وقتی حرف از بازاریابی در رسانه‌های اجتماعی مطرح می‌شود، بی‌شک موضوع کسب‌وکار و جلب توجه به سوی آن پررنگ‌تر جلوه می‌کند، پس سعی کنید با صحبت کردن با مخاطبان  خود موضوعی که بیشتر برای آنها اهمیت دارد را ترند کنید تا اینگونه مخاطبان خود را از دست ندهید.

۳. پیام و محتوای مناسب در شبکه‌ اجتماعی ارائه دهید

برای تولید محتوا در شبکه‌های اجتماعی به یک استراتژی قوی نیاز داریم تا بتوانیم از طریق بررسی و تحلیل رفتار مخاطب‌ها، علاقه‌مندی‌ها، سلیقه، جنسیت و سایر موارد، محتوایی متناسب با کاربرها تولید کنیم و به موفقیت در شبکه‌های اجتماعی دست پیدا کنیم. محتوایی که در شبکه‌های اجتماعی تولید می‌شود تاثیر فوق‌العاده‌ای بر رشد یک کسب و کار خواهد گذاشت. علاوه بر تولید محتوا نیاز به برنامه‌ریزی وجود دارد، باید محتواها را براساس خلاقیت و ایده‌های بکر تولید کنیم. محتوایی که تولید می‌کنیم باید بتواند طوری با کاربر تعامل ایجاد کند و او را به لحاظ ذهنی درگیر کند که او احساس کند این محتوا به صورت اختصاصی برای او تولید شده‌ است.

چگونه می توان دنبال کنندگان خود را در رسانه های اجتماعی افزایش داد؟

۴. حساب‌های کاربری خود را با هم مرتبط سازید

به قسمتی در اینستاگرام که به افراد امکان معرفی خود را به طور محدود می‌دهد، «Bio یا شرح حال اینستاگرام» گفته می‌شود. بیوگرافی شرح مختصری است که در مورد خودتان به دیگران می‌گویید تا تصویری در ذهن کاربران در مورد شما و حرفه‌تان ایجاد گردد. انتخاب و نگارش متن برای بیوی اینستاگرام از اهمیت زیادی برای جذب مخاطب به‌خصوص در دنیای کسب‌و‌کار برخوردار است.

یک بیوی جذاب اینستاگرام برای کسب‌وکارتان اهدافی چون معرفی فعالیت تجاری شما و نحوه برقراری ارتباط مخاطب با شما را نشان می‌دهد بنابراین بهتر است برای ارتباط بهتر فالورهای شبکه‌های اجتماعی با شما، آیدی  تلگرام، فیسبوک و دیگر پیامرسان‌های معتبری را که کاربران زیادی به خود جذب کرده‌اند قرار  دهید و به یکدیگر لینک کنید تا بهتر بتوانند شما را شناسایی کنند و با شما در ارتباط باشند.

۵. افراد تاثیرگذار (اینفلوئنسر) را دنبال کنید و محتوای آنها را به اشتراک بگذارید

اگر در شبکه‌های اجتماعی نظیر اینستاگرام فعالیت می‌کنید، صفحاتی را دیده‌اید که دنبال‌کنندگان آن‌ها زیاد است. دلیل زیاد بودن آن شهرت صاحب صفحه یا محتوای ارزشمند یا سرگرم‌کننده‌ای است که برای کاربران منتشر می‌کنند. به افرادی که در شبکه‌های اجتماعی محتوای مفید یا سرگرم‌کننده برای کاربران منتشر می‌کنند و دنبال‌کنندگان زیادی دارند، اینفلوئنسر یا افراد تاثیرگذار گفته می‌شود. اگر محصول، خدمات یا حتی یک صفحه اینستاگرامی دارید و می‌خواهید به کاربران معرفی کنید، اینفلوئنسر مارکتینگ یک روش عالی است. با استفاده از اینفلوئنسر مارکتینگ شما می‌توانید محصول یا خدمات خود را به مخاطبان آن صفحه معرفی کنید و به نسبت اعتمادی که مخاطبان آن صفحه به آن فرد دارند، مخاطبان خود را افرایش دهید. هرچقدر مخاطبان واقعی آن صفحه بیشتر باشد، مخاطبان شما نیز افزایش بیشتری پیدا می‌کند

چگونه می توان دنبال کنندگان خود را در رسانه های اجتماعی افزایش داد؟

۶. حساب‌های کاربری خود در شبکه‌های اجتماعی را به دیگران معرفی کنید

نسبت به موضوع و مضمون حساب کاربری خود تصوری روشن داشته باشید و تلاش کنید اطلاعات حساب کاربری و عکس‌هایی که منتشر می‌کنید همین موضوع و مضمون را بازتاب دهد. خوب است اطمینان حاصل کنید که حساب کاربری شما  به صورت شفاف افراد را به چه واکنشی دعوت می‌کند. اینگونه می‌توانید با خیالی آسوده حساب کاربری خود را در شبکه‌های اجتماعی و به بسیاری از دوستان معرفی کنید تا افراد بیشتری از آن بهره بگیرند.

۷. با فالوورهای خود در ارتباط باشید

برای خیلی از شماها پیش آمده است که در هنگام دیدن یک تبلیغ سوالی ذهن شما را مشغول کند اما راه ارتباطی مناسبی با رسانه‌های اجتماعی وجود ندارد تا بتوانید پاسخ پرسش خود را بدانید. بنابراین بی‌شک این موضوع افکار را به سوی نارضایتی سوق می‌دهد اما زمانی که شما کاربران زیادی را به عنوان مخاطب همراه خود دارید بهتر است برای جلب نظر آنها به سوال هایشان پاسخ دهید تا اینگونه احساس کنند شما برای آنها اهمیت قائل هستید.  

چگونه می توان دنبال کنندگان خود را در رسانه های اجتماعی افزایش داد؟

۸. از هشتگ و مکان استفاده کنید

توییتر پادشاه هشتگ‌هاست اما کاربرد هشتگ دقیقاً چیست؟ هشتگ‌ها راهی بسیار عالی هستند برای کمک کردن به مردم در یافتن عکس‌هایی مرتبط با یک مضمون یا موضوع خاص هستند. استفاده از هشتگ‌هایی که هم مرتبط و هم محبوب هستند به شما کمک می‌کند میزان دسترسی به عکس‌هایتان را گسترش دهید. برای استفاده از هشتگ‌ها لزومی ندارد آن‌ها را در توضیح عکس قرار دهید بلکه بهتر است هشتگ‌ها را در بخش کامنت‌ها اضافه کنید. اینستاگرام تعداد هشتگ‌هایی را که می‌توانید برای یک عکس استفاده کنید به ۳۰ عدد محدود کرده است، پس نهایت استفاده را از آن ببرید. اما به یاد داشته باشید مردم می‌خواهند محتوای واقعی را ببیینند نه یک دسته از هشتگ‌های ردیف شده.     

۹. پیام های خود را برای بازنشر به راحتی در اختیار کاربران قرار دهید

این مورد نیاز به توضیح زیادی ندارد تنها می‌توان گفت که بازنشر مطالب به گونه‌‎ای باشد که نیاز نباشد مخاطب URL  را کپی و ارسال کند و منتظر بماند بعد از صرف زمان، آن مطلب به دست دیگر دنبال کنندگان برسد. شما می‌توانید با اشتراک‌گذاری مطالب خود توسط لینک‌های اشتراک اجتماعی در وبلاگ یا وبسایت، این نشر و انتشار را ساده کنید.

۱۰. از نام کاربری خود استفاده کنید

چگونه می‌توان دنبال کنندگان خود در شبکه‌های اجتماعی را افزایش داد؟

یکی از مشکلات کاربران این است که نمی‌دانند کدام نام کاربری حقیقی و کدام یک ویروس است بنابراین با شک و تردید به فکر فالو کردن نام کاربری‌های عجیب و غریب می‌افتند. اما بهترین قاعده در دنیای مجازی این است که محتواهای مفید و مرتبط با کسب و کار خود منتشر کنید؛ اینگونه شک نداشته باشید نام کاربری شما در صدر جدول محبوب‌ترین سایت‌ها قرار خواهد گرفت.

  • منبع خبر : باشگاه خبرنگاران جوان