طبق تحقیقات موسسه بارناریو انگلستان، کودکان زیر ۵ سال در معرض خطر وابستگی به اینترنت قرار دارند به طوری که می توانند به سلامت روان خود آسیب برسانند. به نقل از روزنامه گاردین موسسه بارناردو، طی تحقیقاتی در این باره گفت : والدین کودکان برای سرگرم ساختن آنها ضمن دراختیار گذاردن لوح ها و گوشی های هوشمند […]

طبق تحقیقات موسسه بارناریو انگلستان، کودکان زیر ۵ سال در معرض خطر وابستگی به اینترنت قرار دارند به طوری که می توانند به سلامت روان خود آسیب برسانند.

به نقل از روزنامه گاردین موسسه بارناردو، طی تحقیقاتی در این باره گفت : والدین کودکان برای سرگرم ساختن آنها ضمن دراختیار گذاردن لوح ها و گوشی های هوشمند روند این آسیب پذیری را با شبکه های اجتماعی نظیر یوتیوب سرعت بخشیدند.

بارناردو نگران است که دسترسی سریع به دستگاه های الکترونیکی می تواند منجر به اعتیاد و از دست رفتن مهارت های اجتماعی کلیدی شود چرا که خانواده ها زمان کمتری در میان خود صحبت می کنند.

این گزارش در مورد اثرات فناوری و رسانه های اجتماعی در مورد کودکان هشدار می دهد که سیستم عامل هایی مانند Snapchat، Instagram  و توییتر تأثیر “مزاحم” بر سلامت روانی زیر ۱۸ سال دارند.

این گزارش گفت: “تمرین کنندگان بارنادو در رابطه با توسعه اجتماعی و عاطفی کودکان بسیار جوان در هنگام برقراری ارتباط با رسانه های اجتماعی، نگرانی های خود را ابراز کردند.

“نگرانی در مورد اعتیاد و تعویض زمان صرف شده با خانواده برای استفاده از رسانه های اجتماعی، مسائلی بود که به نظر می رسید مشکلات مربوط به سلامت روانی و رفاه عاطفی در این گروه سنی ایجاد شود.

“نگرانی های کلیدی شامل شکست خلاقیت فکر کردن، تعامل با دیگران به صورت اجتماعی و مدیریت احساسات خود بود.”

یافته های این گزارش بر اساس شهادت ۸۰ کارمند حمایت کننده که در پروژه های کاردانی باروارد در انگلستان مشغول کار با زیر ۱۸ سال هستند،  بسیاری از مشتریان آنها جوان هستند که به ویژه آسیب پذیرند، زیرا در یک تحت نظارت یک واحد ارجاع دانش آموز قرار دارند.

 

 

این تحقیق همچنین دریافت که:

  • یک سوم از قربانیان سوء استفاده از اینترنت، پنج تا ۱۰ ساله هستند.
  • کودکان این سن در معرض موارد نامناسب یا مضر آنلاین هستند.
  • ۷۹٪ از کارکنان پشتیبانی با کودکان۱۱ تا ۱۵ ساله که دچار سوء استفاده اینترنتی شده اند، برخورد کرده اند.
  • ۵۸٪ از افرادی که به این افراد ۱۶ سال یا بیشتر کمک می کنند، موارد خودخواهی و اقدام به خودکشی مربوط به سابقه ی سوء استفاده اینترنتی را نشان دادند.
  • ۷۸٪ از کارکنان پشتیبانی در سراسر جوانان این سن بودند، که به طور آنلاین به اینترنت مراجعه کرده بودند.

جاوید خان، مدیر اجرایی برناردو، گفت: “اگرچه اینترنت فرصت های باور نکردنی برای یادگیری و بازی فراهم می کند، اما همچنین خطرات جدی جدیدی از سوء استفاده اینترنتی از اینترنت را فراهم می آورد.” “این خطرات می تواند تاثیرات مخربی بر زندگی کودکان که آسیب پذیر ترین هستند درانگلستان داشته باشد.”

کلر مرداک مدیر بهداشت NHS انگلستان گفت:

“این یافته ها نشان می دهد که بیشتر ارتباطات بالقوه بین رسانه های اجتماعی و سلامت روان و سلامت روان جوانان، سبب می شود این گزارش نشان دهد که این مسئله ممکن است برای برخی از کودکان بسیار مضر باشد”، ،

مرداک افزود، سیستم عامل های رسانه های اجتماعی باید مبلغی را برای کمک به صندوق خدمات NHS برای افزایش تعداد کودکان و نوجوانانی که سلامت روان آنها با استفاده از آنها آسیب دیده است، کمک کند.

بارناردو در مورد یک دختر ۱۱ ساله که سعی داشت زندگی خود را پس از رنجیدن اذیت و آزار اینترنتی توسط جوانان انجام دهد، متوجه شد که پدرش به زندان فرستاده شده است و در پرونده مربوط به مجرم جنسیت قرار دارد.

دختر به موسسه گفت:

“پیام های وحشتناکی از سوی کودکان دریافت کردم که می گفتند: پدر شما منحرف است، شما هم اکنون می توانید خود را بکشید.” با توجه به نظرات، من شروع به بررسی خودم کردم و احساس کردم “خارج” از همه چیز هستم، پس من سعی کردم خودم را بکشم “.

تام مادزر، مدیران کمپانی موسسه جوانان خیریه، گفت: “استفاده از تلفن ها و داشتن ارتباط آنلاین از سن جوانی، از جمله دسترسی به حساب های رسانه های اجتماعی، تبدیل به بخش نرمال زندگی بسیاری از کودکان شده است. بچه ها و جوانانی که ما با آنها سر و کارداریم، گفتگو هایی در مورد استفاده مثبت از تکنولوژی می کنیم، به انها توضیح می دهیم که ممکن است در  معرض موارد مضر و یا در معرض آزار و شکنجه در رسانه های اجتماعی قرار گرفتن، تاثیر جدی بر سلامت روانی آنها داشته باشد. ”

در  ماه آوریل در مبارزه با آسیب آنلاین ، دولت متعهد به اقدام برای مقابله با این مشکل شد. این موضوع شامل قرار دادن یک وظیفه قانونی جدید برای مراقبت از ارائه دهندگان برای اطمینان از اینکه کاربران جوان به دسترسی به مطالب خود آسیب وارد نمی کنند می باشد.

 

  • منبع خبر : فمپ