وزیر ارتباطات با بیان این‌که راه‌حل آسیب‌های فضای مجازی را باید در خود فضای مجازی جست‌وجو کرد، گفت: شبکه‌های مجازی بهترین ابزار برای اصلاح الگوی رفتاری جامعه هستند. محمد جواد آذری جهرمی در مراسم روز ملی ازدواج که در محل سالن همایش‌های سازمان صدا و سیما برگزار شد، ضمن اشاره به خاطره‌ای از مراسم ازدواج […]

وزیر ارتباطات با بیان این‌که راه‌حل آسیب‌های فضای مجازی را باید در خود فضای مجازی جست‌وجو کرد، گفت: شبکه‌های مجازی بهترین ابزار برای اصلاح الگوی رفتاری جامعه هستند.

محمد جواد آذری جهرمی در مراسم روز ملی ازدواج که در محل سالن همایش‌های سازمان صدا و سیما برگزار شد، ضمن اشاره به خاطره‌ای از مراسم ازدواج خود گفت: هزینه‌های ازدواجم را در سال ۱۳۸۳ با فروش یک موبایل و خط تلفن همراه آغاز کرده کردم و یک حلقه ازدواج، آینه و شمعدان، تعداد مختصر لباس را از محل فروش همین تلفن همراه تامین کردم. مراسم ازدواج ما که نزدیک سالگرد آن در ١٧ مردادماه هستیم، در یک تالار دولتی برگزار شد که مجموع هزینه‌های آن یک و نیم میلیون تومان بود.

وزیر ارتباطات سادگی برگزاری مراسم را گاهی از روی اجبار و گاهی از روی اعتقاد دانست و گفت: ما تصمیم گرفتیم بر اساس اعتقادات مراسم ازدواجمان را ساده برگزار کنیم. نباید فراموش کرد که نمی‌توانیم به مردم بگوییم ازدواج ساده داشته باشید اما خانواده مسئولان مراسم‌های لوکس ازدواج در تالارهای تهران برگزار کنند.

آذری جهرمی با بیان این‌که ازدواج پشتوانه مهمی برای آینده خانواده است، اظهار کرد: مراسم ازدواج معمولا به نوعی تفاخر برای خانواده‌های طرفین تبدیل شده اما اگر هزینه‌های این مرحله کاهش یابد به دوام ازدواج کمک می‌کند. در واقع هزینه‌های ازدواج و مهریه به دلیل نگاه رقابتی خانواده‌ها شکل گرفته است.

وی  برگزاری مراسم‌های سنگین ازدواج را دلیلی برای اختلافات پس از ازدواج دانست و گفت: فرهنگ‌سازی عملی و عینی در این باره باید از مسئولان شروع شود. برای من که ازدواج ساده داشته‌ام، فرهنگ‌سازی در این زمینه راحت است اما احساس می‌کنم این اتفاق در سطح همه مسئولان رخ نداده است.

آذری جهرمی  با بیان اینکه مسوولان باید در سطح کلام و عمل یکسان عمل کنند، ادامه داد: پیشنهادم به مسئولان معاونت جوانان این است که زندگی مسئولان را به تصویر بکشند و آنها پشت قاب حرف نزنند. همچنین نمونه‌های موفق ازدواج ساده و الگوسازی جامعه را معرفی کنند.
وی شبکه‌های اجتماعی را بهترین ابزار برای اصلاح الگوی رفتاری جامعه در این زمینه دانست و گفت: نباید اشکالات به وجود آمده را ناشی از شبکه‌های اجتماعی بدانیم. این در حالیست که می توانیم از طریق شبکه‌های اجتماعی رفتار صحیح را ترویج دهیم.

وزیر ارتباطات با اشاره تلاش خودش برای فرهنگ‌سازی در این زمینه با انتشار تصاویر خود و خانواده‌اش در پایان هفته گفت: به همین دلیل در طول هر هفته یک پست به موضوع خانواده اختصاص داده‌ام و سعی می‌کنم عکس‌هایی با همسرم و در فضای مجازی به اشتراک بگذارم البته برخی به من ایراد می‌گیرند و نمی‌دانم با وجود چهره محجبه همسرم، انتشار عکس چه ایرادی دارد.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایسنا