امروزه با افزایش مخاطبان در کانال‌های مجازی، بازار کسب و کار بر روی این بستر نیز فراهم شده است.گرچه برخی از افراد از آب گل آلود ماهی گرفته و به دنبال راهی برای کلاهبرداری هستند. چند سالی است که فروشگاه های اینترنتی در ایران گسترش پیدا کرده اند. سؤال این است که متولی نظارت بر […]

امروزه با افزایش مخاطبان در کانال‌های مجازی، بازار کسب و کار بر روی این بستر نیز فراهم شده است.گرچه برخی از افراد از آب گل آلود ماهی گرفته و به دنبال راهی برای کلاهبرداری هستند.

چند سالی است که فروشگاه های اینترنتی در ایران گسترش پیدا کرده اند. سؤال این است که متولی نظارت بر این فروشگاه‌ها چرا  نظارت نمی‌کنند و کسی هم پاسخگوی ضرر و زیان و توهین به شعور خریداران نیست؟

برای پیگیری این موضوع با رضا الفت‌نسب عضو هیأت مدیره و سخنگوی اتحادیه کسب و کارهای مجازی، مؤسس و عضو هیأت مدیره انجمن صنفی کسب و کارهای اینترنتی گفت‌وگو کردیم.

رضا الفت‌نسب عضو هیأت مدیره و سخنگوی اتحادیه کسب و کارهای مجازی، مؤسس و عضو هیأت مدیره انجمن صنفی کسب و کارهای اینترنتی ، تأکید کرد: مردم باید توجه کنند که خریدهایی که در بستر کانال‌های تلگرامی و اینستاگرامی اتفاق می‌افتد، خریدهایی نیستند که بتوان از طریق اتحادیه کسب و کارهای مجازی، شکایات مربوط به آن را پیگیری کرد.

خریداران به هرکانالی اعتماد نکنند

وی افزود: اینگونه کانال‌ها برای خرید محصولات به روش اینترنتی بستری نیست که مجوز اتحادیه کسب و کارهای مجازی را داشته باشد. به همین منظور اعلام می‌کنم که خرید اینترنتی از تلگرام و اینستاگرام هیچ پیگردی در اتحادیه کسب و کارهای مجازی ندارد و این بستر، بستری است که برای ما به رسمیت شناخته نشده است.

الفت‌نسب تأکید کرد: مردم خودشان باید تبعات این موضوع را بپذیرند و اگر خریدی داشتند، خودشان پیگیر ارسال بسته از طرف فروشندگان باشند.

لازم به ذکر است، اتحادیه کسب و کارهای مجازی مشکلات و شکایات مشتریان سایت های اینترنتی را طی ۵ روز کاری بررسی می‌کند.

  • منبع خبر : خبرگزاری فارس