معاون فضای مجازی دادستان کل کشور گفت: باید زمینه احراز هویت ارزهای دیجیتال برای دستگاه قضایی و سیستم امنیتی کشور فراهم شود. فرصت‌ها و چالش‌های توسعه ارز دیجیتال (رمز ارز) در نشستی با عنوان «رمزارزش در ایران: خیلی دور، خیلی نزدیک» در دانشکده مدیریت دانشگاه تهران به بحث و تبادل نظر گذاشته شد. تفاوت رمز […]

معاون فضای مجازی دادستان کل کشور گفت: باید زمینه احراز هویت ارزهای دیجیتال برای دستگاه قضایی و سیستم امنیتی کشور فراهم شود.

فرصت‌ها و چالش‌های توسعه ارز دیجیتال (رمز ارز) در نشستی با عنوان «رمزارزش در ایران: خیلی دور، خیلی نزدیک» در دانشکده مدیریت دانشگاه تهران به بحث و تبادل نظر گذاشته شد.

تفاوت رمز ارز با رمز ارزش، چالش‌های ساختاری و ابهامات حقوقی، جنبه‌های مثبت و منفی و رویکردهای مختلف حوزه کسب و کار با ارزهای دیجیتال، از جمله موضوعات بحث و گفتگو میان کارشناسان، کنشگران و صاحبنظران در این نشست بود.

جواد جاویدنیا معاون فضای مجازی دادستان کل کشور در این نشست گفت: تحول دیجیتال در بسترهای حقوقی بسیار اهمیت دارد و ما در فضای کسب و کار دیجیتال به مراتب بیشتر از تولیدات سنتی در بخش مجوزها با مشکل مواجه هستیم.

وی ادامه داد: درباره رمزارزها جلسات مختلفی برگزار شده است تا انتقال اطلاعات میان ما و بخش‌های مربوطه اتفاق بیافتد. در این باره پیش‌نویسی تهیه شد و کسب ‌وکارها شروع به‌کار کردند، درحالی‌که انتشار این پیش ‌نویس با قانون تفاوت دارد. بنابراین زمینه ثبات کسب ‌و کارهای آنلاین بحث حقوقی است و آشنایی تصمیم‌گیران با این حوزه می‌تواند سازنده باشد.

معاون فضای مجازی دادستان کل کشور گفت: آنچه در خصوص رمزارزها برای دستگاه قضائی اهمیت دارد، این است که اگر نمی‌توانیم آن را از چرخه تمایل مردم حذف کنیم، دست‌کم با یکسری مشوق‌ها زمینه احراز هویت برای دستگاه قضایی و سیستم امنیتی کشور فراهم شود.

وی افزود: بسیاری از کشورها این کار را انجام داده‌اند و برخی‌ها، خرید و فروش رمزارزها را در صرافی‌ها مجاز دانسته‌اند و برخی هم با دادن وام، شهروندان را تشویق می‌کنند که رمزارز خود را ثبت و ضبط کنند.

  • منبع خبر : خبرگزاری مهر