تعدادی از مخاطبان در سامانه «فارس من» خواستار فعالیت بیشتر طراحان و محققان برای بومی سازی پیام رسان‌ها شدند که این موضوع پیگیری شد. این مخاطبان اعلام کردند:« بیایید با جلوداری وزارت فاوا یا همان ict و شورای عالی فضای مجازی و با عزم و همکاری ملی از زیر ساخت های این زیست بوم یعنی سیستم […]

تعدادی از مخاطبان در سامانه «فارس من» خواستار فعالیت بیشتر طراحان و محققان برای بومی سازی پیام رسان‌ها شدند که این موضوع پیگیری شد.

این مخاطبان اعلام کردند:« بیایید با جلوداری وزارت فاوا یا همان ict و شورای عالی فضای مجازی و با عزم و همکاری ملی از زیر ساخت های این زیست بوم یعنی سیستم عامل و موتورهای جستجوی توانمند ایرانی شروع کنیم.»

سید علیرضا آل داود، پژوهشگر فضای مجازی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، درباره این موضوع  اظهار کرد: در دنیای امروز رسانه ها هر روز رنگ جدیدی به خود می گیرند و امروز با ظهور ابزارهای رسانه ای هوشمند، این رسانه ها دیگر تنها کارکرد انتقال پیام را ندارند چرا که در بسیاری از موارد با سرقت BIGDATA از جوامع زمینه تغییرات جدی در آنها را فراهم می کنند.

وی افزود: سرقت BIGDATA از سطح جوامع منجر به ذائقه سنجی و سپس ذائقه سازی می‌شود که می تواند در حوزه های فرهنگی-اجتماعی آسیب های فراوانی را به ملت ها تحمیل کند.

آل داود بومی سازی مباحث مرتبط به سواد و دانش رسانه ای را یک اقدام ضروری خواند و اظهار داشت: با بومی سازی دانش و سواد رسانه ای و سواد فضای مجازی مطابق با فرهنگ و هویت ایرانی-اسلامی خود می توانیم زمینه ایجاد تمدن نوین اسلامی را در کشور فراهم کنیم.

 لزوم حضور جوانان انقلابی در فضای مجازی

این پژوهشگر فضای مجازی حضور هوشمندانه جوانان مومن انقلابی در فضای مجازی را ضروری و بسیار اثرگذار خواند و اظهار داشت: به طور قطع جوانان مومن انقلابی می‌توانند با طراحی سرویس ها و خدمات مرتبط با حوزه فضای مجازی، ایران اسلامی را به بازیگری بزرگ در این فضا تبدیل کنند و فرصت‌های بی نظیری را برای رشد کشور و استفاده مردم از به روزترین فناوری ها و محصولات مرتبط با این فضا آن هم بصورت بومی شده خلق کنند.

  • منبع خبر : خبرگزاری فارس