آیت‌الله احمد پروایی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در رشت اظهار داشت: دشمن همواره درصدد پیاده کردن نیات خود در ابعاد مختلف بوده و فضای مجازی به‌‌علت مقبولیت بین خانواده‌ها بهترین فرصت را برای آنان ایجاد کرده است بنابراین مسئولان باید با ارائه برنامه‌های مؤثر زمینه ایجاد فضای امن را برای مردم فراهم کنند. نماینده […]

آیت‌الله احمد پروایی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در رشت اظهار داشت: دشمن همواره درصدد پیاده کردن نیات خود در ابعاد مختلف بوده و فضای مجازی به‌‌علت مقبولیت بین خانواده‌ها بهترین فرصت را برای آنان ایجاد کرده است بنابراین مسئولان باید با ارائه برنامه‌های مؤثر زمینه ایجاد فضای امن را برای مردم فراهم کنند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری به نقش فضای مجازی اشاره کرد و افزود: فضای مجازی و گستردگی آن در دنیا از مسائلی است که جوامع بشری را به‌شدت درگیر خود کرده به‌طوری که بسیاری از مفاهیم از این طریق به‌سهولت در دسترس همگان قرار می‌گیرد.

پروایی با بیان اینکه فضای مجازی، هم می‌تواند فرصت باشد و هم تهدید، گفت: به‌خلاف نامی که برای این فضا انتخاب کرده‌اند معتقدم بسیاری از مفاهیمی که توسط آن‌ها منتقل می‌شوند به‌صورت واقعی و زنده هستند و در معرض دید مخاطبان قرار می‌گیرند بنابراین خانواده‌ها باید هوشیار باشند.

عضو مجلس خبرگان رهبری در مورد خطرات و فرصت‌های پیشِ‌رو عنوان کرد: فضای مجازی برای جوامع دینی و قرآنی که در آن‌ها فرهنگ اهل بیت(ع) حاکم است همان گونه که می‌تواند منشأ خطرات زیادی باشد می‌تواند فرصت خوبی را برای ترویج فرهنگ ناب اسلامی بین آحاد مردم در جامعه فراهم سازد.

پروایی با بیان اینکه دشمن از هر وسیله‌ای برای تهاجم فرهنگی استفاده می‌کند اضافه کرد: شبکه‌های ماهواره‌ای و بسیاری از کانال‌های مجازی که به‌راحتی در اختیار و دسترس خانواده‌ها، جوانان و نوجوانان قرار گرفته است می‌تواند تبدیل به ابزاری جهت ترویج فرهنگ منحط غربی در جامعه شود.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با توجه به وظایف مسئولان در این حوزه گفت: اگر یک زمان دشمن پشت خاکریز نقشه خود را اجرا می‌کرد اکنون با استفاده از این ابزارها تهاجمی رودررو را آغاز کرده بنابراین کسانی که مسئولیت اصلاح، نظارت و کنترل این شبکه‌ها را دارند وظیفه دشواری به‌عهده دارند.

عضو مجلس خبرگان رهبری به حفظ آرامش در جامعه تأکید و خاطرنشان کرد: البته ما موافق محروم کردن مردم و جوانان از این گونه ابزارهای ارتباط جمعی نیستیم بلکه اعتقاد داریم با ایجاد و فراهم آوردن چنین فضاهایی در درجه اول باید امنیت اخلاقی، اجتماعی و روانی افراد آن جامعه تأمین شود.

پروایی با یادآوری دروغ‌پردازی‌ها و تفرقه‌افکنی‌های دشمن بیان داشت: دشمن در تلاش است با سیطره کامل بر فضای مجازی تفکر و عقیده منحرف و خبیث خود را در باب مسائلی که در کشور  اتفاق می‌افتد به مردم جامعه عرضه کند و در این راه نیز از انجام هیچ کاری فروگذار نیست.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری راجع به اعتراضات اخیر نیز اظهار داشت: در اتفاقات اخیر کشور که دو قشر متفاوت در آن شرکت داشتند مردم ولایتمدار ایران اسلامی ثابت کردند با وجود تمام نابسامانی‌های اقتصادی و مشکلاتی که در جامعه وجود دارد همچنان پای انقلاب و رهبری ایستاده‌اند.

عضو مجلس خبرگان رهبری درباره سوء استفاده دشمن از این ماجرا عنوان کرد: دشمن بلافاصله پس از اینکه میدان را برای خود خالی دید وارد عرصه شد و سعی در مدیریت اعتراضات و کشاندن آن به‌سمت خشونت و درگیری به‌نفع خود را داشت تا بتواند از این طریق زمینه نابودی نظام را فراهم کند.

وی به نقش بی‌بدیل مردم و عشق آن‌ها به ولایت و رهبری اشاره کرد و ابراز داشت: معاندان به‌خیال خام خود با جهت‌دهی معکوس به اعتراضات مردمی سعی در القای تفکرات خود داشتند و صحنه‌های تلخی را نیز به‌بار آوردند اما باز هم هوشیاری و بصیرت مردم باعث شکست آنان شد.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: اگر تا دیروز مسئولان متوجه این خطرات نبودند و در خواب غفلت به‌سر می‌بردند اما وقایعی مانند 9 دی آنان را از این خواب بیدار کرد و باید ضمن عمل به وظایف دینی، شرعی و انقلابی خود زمینه استفاده از فضای امن مجازی را فراهم کنند.