گزارش‌ها حاکی از آن هستند که افراد با تنها چند کلیک روی یک مرورگر وب قدیمی می‌توانند یو آر ال های پست‌ها و استوری های خصوصی اینستاگرام را که در سرورهای فیس‌بوک (صاحب اینستاگرام) ذخیره شده‌اند را پیدا کنند.نقص پیداشده در شبکه اشتراک‌گذاری سلفی اینستاگرام موجب شده است تا گمانه‌زنی‌ها در رابطه با امنیت استفاده […]

گزارش‌ها حاکی از آن هستند که افراد با تنها چند کلیک روی یک مرورگر وب قدیمی می‌توانند یو آر ال های پست‌ها و استوری های خصوصی اینستاگرام را که در سرورهای فیس‌بوک (صاحب اینستاگرام) ذخیره شده‌اند را پیدا کنند.نقص پیداشده در شبکه اشتراک‌گذاری سلفی اینستاگرام موجب شده است تا گمانه‌زنی‌ها در رابطه با امنیت استفاده از این شبکه اجتماعی روزبه‌روز بیشتر شود.

گزارش‌ها حاکی از آن هستند که افراد با تنها چند کلیک روی یک مرورگر وب قدیمی می‌توانند یو آر ال های پست‌ها و استوری‌های خصوصی اینستاگرام را که در سرورهای فیس‌بوک (صاحب اینستاگرام) ذخیره شده‌اند را پیدا کنند. سپس آن یو آر ال را می‌توان با افرادی که در اینستاگرام نیستند نیز به اشتراک گذاشت و همین فرایند را می‌توان روی تصاویر حساب کاربری خصوصی افراد اجرا کرد و آن‌ها را باکسانی که به یک حساب کاربری دسترسی ندارند نیز به اشتراک گذاشت.

البته این فرایند کمی پیچیده به نظر می‌رسد و شخصی که این حساب‌های کاربری خصوصی را مورد سو استفاده قرار می‌دهد باید از میان اشخاصی باشد که دارنده آن حساب پیش‌ازاین اجازه دسترسی به‌حساب کاربری‌اش را داده باشد؛ اما با در نظر گرفتن ماهیت پویای دنیای شبکه‌های اجتماعی و این امر که دارندگان حساب‌های خصوصی بارها افراد با هویت مجهول را به صفحه خود راه داده‌اند پس می‌توان این خطر را جدی در نظر گرفت.

البته این اختلال بیشتر به روش تعامل اینستاگرام با سرورهای بک اند فیس‌بوک مرتبط است. سخنگوی فیس‌بوک در این رابطه عنوان کرده است که: «رفتاری که در اینجا توضیح داده شده است مانند آن است که از عکس فیس‌بوک و اینستاگرام دوستی اسکرین شات بگیرید و آن را با افراد دیگر به اشتراک بگذارید. این امر دسترسی به‌حساب کاربری خصوصی اشخاص را ممکن نمی‌کند.»

توضیحات سخنگوی فیس‌بوک منطقی به نظر می‌رسد اما به اشتراک‌گذاری یک یو آر ال بسیار سریع‌تر از تهیه اسکرین شات و آپلود آن برای افراد مختلف است پس این نقص باید از جانب این کمپانی برطرف شود.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایتنا