یک برنامه نویس وب از ابداع فناوری هوش مصنوعی به منظور افزایش دقت سیستم های فیلترینگ محتوای مستهجن در وب خبر داده است. اگر چه در دو دهه اخیر از فناوری های متنوعی برای بلوکه کردن محتوای مستهجن در اینترنت استفاده شده، اما هوش مصنوعی می تواند در این زمینه نیز به کمک کاربران بیاید. […]

یک برنامه نویس وب از ابداع فناوری هوش مصنوعی به منظور افزایش دقت سیستم های فیلترینگ محتوای مستهجن در وب خبر داده است.

اگر چه در دو دهه اخیر از فناوری های متنوعی برای بلوکه کردن محتوای مستهجن در اینترنت استفاده شده، اما هوش مصنوعی می تواند در این زمینه نیز به کمک کاربران بیاید.

کلسی برسلر یک زن برنامه نویس در آمریکاست که توانسته با استفاده از ابزار هوش مصنوعی یک سیستم فیلترینگ قوی برای بلوکه کردن محتوای مستهجن طراحی کند. وی می گوید زمانی به فکر این کار افتاد که به طور مرتب پیام هایی را در توئیتر دریافت می کرد که حاوی تصاویری زننده بودند.

وی که از دریافت این تصاویر خسته شده و شاهد ناتوانی توئیتر در بلوکه کردن پیام های مذکور بود، خود دست به کار شد و یک فیلتر هوش مصنوعی را طراحی کرد که می تواند با دقت ۹۵ درصد تصاویر مستهجن را شناسایی و بلوکه کند.

وی برای آزمایش میزان کارآیی این فیلتر هوش مصنوعی یک حساب توئیتری به آدرس showyodiq راه اندازی کرده و امیدوار است دقت آن را باز هم بیشتر کند.

بر اساس بررسی که توسط موسسه Pew در سال ۲۰۱۷ در آمریکا انجام شده حدود ۵۳ درصد زنان ۱۸ تا ۲۹ ساله در ایالات متحده به طور مرتب تصاویر مستهجنی را از طریق اینترنت و به خصوص شبکه های اجتماعی دریافت می کنند.

  • منبع خبر : خبرگزاری مهر