آیت‌الله سیدمحمدمهدی حسینی‌همدانی در خطبه اول نمازجمعه این هفته کرج با اشاره به آفات زبان و صفت مذموم طعنه اظهار داشت: طعنه یکی از آفات بد زبان و صفت اخلاقی مورد مذمت است. وی افزود: طعنه گاهی اوقات با افشای سر و اسرار خصوصی افراد همراه است که همه این موارد نکوهیده و به ترک آن […]

آیت‌الله سیدمحمدمهدی حسینی‌همدانی در خطبه اول نمازجمعه این هفته کرج با اشاره به آفات زبان و صفت مذموم طعنه اظهار داشت: طعنه یکی از آفات بد زبان و صفت اخلاقی مورد مذمت است.

وی افزود: طعنه گاهی اوقات با افشای سر و اسرار خصوصی افراد همراه است که همه این موارد نکوهیده و به ترک آن تاکید شده است.

امام‌جمعه کرج با بیان اینکه طعنه آثار دنیایی همچون مرگ بد برای طعنه زننده به همراه دارد،گفت: برخی با طعنه‌زدن به شهدای مدافعان حرم دل خانواده‌های شهدای مدافع حرم را سوزاندند و با این کار برای خود عذاب الهی را خریده و با نیش زبان به ایثار و از خودگذشتگی‌های این شهیدان عذاب الهی را برای خود فراهم ساختند.

وی با بیان اینکه به فرموده رسول خدا(ص) کنایه با جزیی از کلمه بوی بهشت را به انسان حرام می‌کند، گفت: به کسی که طعنه زننده است بوی بهشت نمی‌رسد و مبتلا به طعنه باید در آثار بد و هلاکت‌بار طعنه دقت کند و برای ترک و بازگشت، زبان خود را به حرف‌های خوب وادار کرده و کلمات نیکو به کار ببرد و از خدای تعالی طلب عفو و بخشش نماید.

امام‌ جمعه کرج در خطبه دوم نماز با تسلیت فرارسیدن شهادت حضرت زهرای اطهر(س) اظهار داشت: شناخت حضرت زهرا(س) برای همه وظیفه‌ساز است ایشان علاوه بر الگویی برای زنان برای مردان نیز الگوی مناسبی است.

امام‌جمعه کرج با اشاره به دشمن‌شناسی حضرت زهرا(س) بیان کرد: برای دفاع از حق و عدالت حضرت زهرا جان خود را فدا کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب با مستندسازان گفت: در این دیدار توصیه معظم‌له به مستندسازان توجه به ظرفیت‌های جوانان انقلاب اسلامی و انتقال ارزش‌های انقلاب و نظام با استفاده از ظرفیت‌های موجود است.

امام جمعه کرج با اشاره به جلسه رهبر معظم انقلاب اسلامی با شورای عالی فضای مجازی بیان کرد: فضای مجازی این روزها به محلی برای جولان و  تحرکات دشمن و تلاش برای از بین بردن باور و اعتقادات جوانان و دختران تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه دشمن از این فضا برای ضربه زدن به اعتقادات نسل جوان و مادران و دختران استفاده می‌کند،گفت: ایران اسلامی دشمنان زیادی دارد و دشمنان سعی در استفاده از این فضا برای ضربه زدن به کشور دارند.

امام جمعه کرج با بیان اینکه یکی از میدان‌های مبارزه با دشمن تقویت  و حضور جوانان انقلابی و دستگاه‌های متولی در راه تولید محتوا برای جلوگیری از نفوذ دشمن است، تاکید کرد: در این فضا فرهنگ و دین  مورد تاخت و تاز قرار می‌گیرد و باید متولیان برای ساماندهی فضای مجازی اقدامات موثری انجام دهند و اجازه جولان خائن را ندهند.

حسینی همدانی با بیان اینکه فضای مجازی محل جولان قدرت‌ها است، تاکید کرد: اگر در این فضا حضور قدرتمند نداشته باشیم با ضربات سنگین و استحاله فرهنگی روبه‌رو می‌شویم.

وی با بیان اینکه این فضا آنقدر مهم است که رهبر انقلاب فرمودند که اگر در این جایگاه کنونی  نبودم مسئولیت فضای مجازی را بر عهده می‌گرفتم، عنوان کرد: فضای مجازی و خطرات موجود در این فضا باید رصد و آسیب‌شناسی شده و با خطرات آن مقابله شود.

امام‌جمعه کرج تصریح کرد: دستگاه‌های انقلابی و  جهادی دغدغه‌مند و جوانان انقلابی که از توانایی مالی برخوردار هستند در زمینه فضای مجازی و لبیک گفتن به منویات رهبری پیشقدم شوند.