خبر کذب «احتمال رفع فیلتر تلگرام » به نقل از دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور عصر امروز به سرعت در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها منتشر و به همان سرعت نیز تکذیب شد. خبری مبنی بر رفع فیلتر تلگرام تا پایان ماه صفر منسب به دبیر شورای عالی فضای مجازی به سرعت در شبکه های […]

خبر کذب «احتمال رفع فیلتر تلگرام » به نقل از دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور عصر امروز به سرعت در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها منتشر و به همان سرعت نیز تکذیب شد.

خبری مبنی بر رفع فیلتر تلگرام تا پایان ماه صفر منسب به دبیر شورای عالی فضای مجازی به سرعت در شبکه های اجتماعی و تعدادی از رسانه های کشور منتشر شد.

رسول جلیلی عضو شورای عالی فضای مجازی با اشاره به انتشار این خبر و با تاکید بر اینکه جلسه ای دراین زمینه برگزار نشده است، رفع فیلتر تلگرام را تکذیب کرد.

 عضو شورای عالی فضای مجازی گفت: صحبت نقل شده از آقای فیروزآبادی مبنی بر اینکه همان مرجعی که درباره فیلتر تلگرام تصمیم گرفته همان مرجع نیز باید نسبت به بروزرسانی و نقص این تصمیم اقدام کند، درست است. هرچند که اگر شورای عالی فضای مجازی در این زمینه تصمیمی بگیرد هر یک از قوا عدم تمکین ندارند.

وی افزود:‌ در خبر مطرح شده آمده است که آقای فیروزآبادی از رفع فیلتر صحبت کردند این در حالی است که نه در شورا و نه در یکی از کمیسیون‌های اصلی که بنده حضور دارم درباره رفع فیلتر صحبتی نشده است و کلا اجتماع‌ نظری در این زمینه در شورا وجود  ندارد و یقیناً تکذیب می‌شود.

مدتی بعد فیروزآبادی دبیر شورای عالی فضای مجازی طی مصاحبه ای تاکید کرد که این خبر جعلی و ساختگی است و آن را تکذیب کرد.

از سوی دیگر مرکز ملی فضای مجازی نیز طی اطلاعیه ای تاکید کرد که « این خبر جعلی و ساختگی بوده و هیچگونه مکاتبه‌ای با رئیس قوه قضاییه صورت نگرفته است، بنابراین صحت ندارد.»

در ادامه این اطلاعیه آمده است « این خبر در راستای تشویش اذهان عمومی منتشر شده و جهت تنویر افکار عمومی متعاقباً پیگیری‌های لازم از طریق مراجع ذی‌صلاح انجام خواهد گرفت.»

  • منبع خبر : خبرگزاری فارس