کافه بازار در گزارش فصلی تابستان ۹۸ اطلاعات دستگاه‌های اندرویدی از جمله بیشترین کلمات جست‌وجو شده، درصد کاربران هر برند گوشی موبایل و اطلاعاتی از این دست را منتشر کرد. کافه بازار در گزارش فصلی تابستان ۹۸ اطلاعات دستگاه‌های اندرویدی از جمله بیشترین کلمات جست‌وجو شده، درصد کاربران هر برند گوشی موبایل، تغییرات نصب‌ فعال […]

کافه بازار در گزارش فصلی تابستان ۹۸ اطلاعات دستگاه‌های اندرویدی از جمله بیشترین کلمات جست‌وجو شده، درصد کاربران هر برند گوشی موبایل و اطلاعاتی از این دست را منتشر کرد.

کافه بازار در گزارش فصلی تابستان ۹۸ اطلاعات دستگاه‌های اندرویدی از جمله بیشترین کلمات جست‌وجو شده، درصد کاربران هر برند گوشی موبایل، تغییرات نصب‌ فعال دسته‌های مختلف، میانگین نصب فعال برنامه‌های پرطرفدار، بیشترین رشد در تعداد برنامه و درصد افزایش تعداد کاربران خریدکننده‌ی هر دسته را منتشر کرد.

در این گزارش آمده، چهل میلیون کاربر بازار از چه برند تلفن همراهی استفاده می‌کنند. امسال مانند سال گذشته، سامسونگ و پس از آن هواوی بیشترین درصد را به خود اختصاص داده‌اند و کمترین درصد به کاربران ایسوس و شیائومی تعلق دارد.

در بخش درصد رشد تعداد برنامه‌ها در هر دسته، برنامه‌های مرتبط با خرید (۱۰ درصد) بیشترین رشد در نصب ، کتاب‌ها و منابع (۱ درصد) کم‌ترین رشد را داشته‌اند. در بخش بازی نیز بیشترین رشد مربوط به کلمات و دانستنی‌ها (۵ درصد) و کم‌ترین رشد مربوط به بازی‌های اکشن (۱ درصد) بوده است.

جدول زیر درصد تعداد برنامه‌ها در هر دسته را نشان میدهد. جدول زیر نشان می‌دهد، از مجموع برنامه‌های موجود در بازار چه سهمی در هر دسته قرار می‌گیرد. امسال نیز مانند سال گذشته، بیشترین دسته‌ی برنامه‌ها یعنی ۱۸ درصد آن‌ها به دسته‌ی آموزشی و بیشترین دسته‌ی بازی‌ها یعنی ۳ درصد آن‌ها به دسته‌ی تفننی تعلق دارند. آب‌وهوا، رفت‌آمد، شبیه‌سازی و استراتژی صفر درصد از سهم دسته‌بندی برنامه‌ها و بازی‌های کافه بازار را دارا هستند.

در بخش میانگین نصب فعال برنامه‌های پرطرفدار هر دسته، میزان نصب فعال ۲۰ برنامه در پایان فصل تابستان نشان داده شده است همچنین در بخش درصد تغییرات نصب فعال، نشان داده شده که مجموع نصب فعال برنامه‌های هر دسته از انتهای فصل پیش تا انتهای فصل تابستان چند درصد تغییر داشته است.

کاربران برای رسیدن به برنامه‌های موردنظر خود، کلمات مختلفی را جست‌وجو می‌کنند که اطلاع از آن‌ها می‌تواند آمار خوبی از موضوعات مورد علاقه کاربران ایرانی در اختیار قرار دهد. روزانه ۵ میلیون جستجو در برنامه بازار صورت می‌گیرد.

 بیشترین کلمات جست‌وجو به ترتیب شامل موارد زیر است: «بازی، واتساپ، اینستاگرام، تلگرام، بازی جدید دخترانه، دیوار، بازی ماشین، تلگرام بدون فیلتر، فیلترشکن قوی، ماشین بازی، اسنپ، روبیکا، موبوگرام، شریت، دانلود تلگرام طلایی، فیلتر‌شکن، instagram، اپ، ایمو، آپارات، کلش، shareit، vpn، بازی دخترانه».

انتشار این اطلاعات، به ایجاد فضای رقابتی‌تر در این صنعت کمک کرده و به توسعه‌دهندگان کمک می‌کند از تغییرات مهم هر دوره آگاه شوند.

  • منبع خبر : خبرگزاری فارس